حسن بروشکی گفت: امسال برای اولینبار از ۱۶ خردادماه اقدام به توزیع کتابدرسی در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: فرآیند تخصیص کتابهای درسی به هر دانشآموز منوط به ثبتنام آنان در سامانه "سیدا" و ثبت سفارش کتاب درس است، خانوادهها و دانشآموزان باید پیگیر ثبت نهایی خود در این سامانهها باشند به این علت که دانشآموزی که از این طریق ثبتنام کرده باشد بر اساس کد ملی کتاب دریافت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه در مدارس غیردولتی کتاب با پرداخت هزینه از سوی والدین دانشآموز توزیع میشود، ادامه داد: مشکلی در تأمین و کمبود کتابدرسی در سیستان و بلوچستان نداشتهایم و تاکنون در همه مناطق و مدارس کتابدرسی توزیع شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دانشآموزانی که به هر دلیلی مهاجرت یا شرایط شغلی والدین با تأخیر اقدام به ثبتنام در سامانه "سیدا" و ثبت کتابدرسی کرده باشند به علت اینکه اطلاعات آنها با تأخیر در سامانه بارگذاری شده قطعاً در دریافت کتاب با مشکل روبرو شدهاند بر این اساس بروز این مشکل از سوی آموزش و پرورش نیست و کوتاهی به دانشآموز و خانواده برمیگردد؛ بنابراین کتاب هم با تأخیر به دست آنها میرسد.