سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان:

فعالان اقتصادی خط تولید را به افغانستان انتقال دهند

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان گفت: فعالان اقتصادی باید در معاملات اقتصادی با افغانستان به جای صادرات کالا، خط تولید را به افغانستان منتقل کنند.

محمود سیادت، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان گفت: شرایط اقتصادی افغانستان در حال تحول است و در آینده با خودکفایی روبه‌رو خواهد شد.

وی افزود: اگر ایران صنایع تبدیلی را به افغانستان منتقل نکند، با توجه به افزایش تعرفه ها فرصت های طلایی بازار این کشور را از دست خواهد داد.

سیادت گفت: افغانستان پس از روی کارآمدن طالبان تحولات گسترده ای را به‌ویژه در حوزه اقتصاد کسب کرده و با وجود مشکلات اقتصادی بین المللی و قطع کمک های خارجی، ارزش پول این کشور در حال رشد است.

وی افزود: عمده نیاز افغانستان در شرایط کنونی تولیدات صنعتی، معدنی و کشاورزی است که در پی حمایت از تولید داخلی در افغانستان، فرصت است که ایران رویکرد خود را از تجاری به سرمایه گذاری تغییر دهد و با انتقال دانش و فناوری خود به داخل خاک این کشور، نیازهای آنها را تأمین کند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و افغانستان، مبحث آموزش را از دیگر فرصت های دیگر کشور برای تعامل با افغانستان برشمرد و گفت: طالبان برای بازسازی دوباره کشورشان نیاز به حمایت شرکای تجاری و همسایگان خود دارد و در صدد ارتقای فناوری و راه اندازی صنایع و معادن خود هستند و  می‌تواند سودی از این فرصت عاید کشور کند.

سیادت گفت: عمده ترانزیت افغانستان از مرزهای ایران انجام می شود که فرصتی مغتنم برای کشور است و باید با افزایش آمادگی در پایانه های مرزی از این حوزه بهره لازم را ببریم.

این درحالی است که در روزهای اخیر هیأت اقتصادی راهبردی افغانستان به سرپرستی ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان در ایران هستند.

در جریان این سفر معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان با برخی مقامات ایران دیدار دارد و پیرامون افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی تهران - کابل رایزنی خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.