سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه لباس‌های بومی و سنتی در کرمان، برگزار می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان گفت: با همکاری هنرمندان صنایع‌دستی، نمایشگاه لباس‌های بومی و سنتی به زودی در کرمان برگزار می‌شود.

سعید شاهرخی در نشست با رئیس اتحادیه صنف فرش دستباف، مس و صنایع‌دستی، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی صنایع‌دستی، رئیس انجمن صنایع‌دستی کرمان و تعدادی از هنرمندان صنایع دستی استان  کرمان با اشاره به اینکه نمایشگاه و جشنواره‌های صنایع‌دستی در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی این استان قرار گرفته است، گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه لباس‌های بومی و سنتی، شناخت لباس‌هاس سنتی و تزئینات روی آن به منظور پاسداشت و حفظ آداب و سنن مردم هر منطقه و انتقال آن به نسل جدید است.

او  افزود: با توجه به اینکه استان کرمان از اقوام مختلف و تنوع فرهنگی بالایی نیز بهره می‌برد، برگزاری جشنواره اقوام می‌تواند به معرفی فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم اقوام گوناگون استان کرمان کمک کند که برگزاری این جشنواره در تقویم جشنواره‌های این اداره‌کل گنجانده شده است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان داشت: هفتمین داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی در نیمه دوم آذرماه جاری در شیراز برگزار می‌شود و از همه هنرمندان می‌خواهیم تا در این داوری شرکت کنند.

او ادامه داد: از اساتید برجسته صنایع‌دستی استان کرمان نیز برای حضور در این داوری دعوت می‌کنیم تا بتوانیم با کمک آن‌ها در این داوری موفق شویم و تعداد بیشتری مهر اصالت دریافت کنیم.

شاهرخی به تعمیر و تجهیز ۵ خانه خلاق صنایع‌دستی استان کرمان اشاره کرد و گفت: خانه‌های خلاق صنایع‌دستی به تدریج ایده‌های خلاقانه را به بلوغ می‌رسانند که در این زمینه، داشته‌های فرهنگی و هنری موجود استان کرمان، مانند اساتید و هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی می‌توانند در این مسیر کمک‌رسان باشند تا بتوانیم رونق و توسعه صنایع‌دستی را شاهد باشیم.

او با اشاره به اینکه کارگاه آموزش صنایع‌دستی تا یک ماه آینده در هوتک کرمان افتتاح می‌شود، افزود: در این کارگاه، تعداد زیادی از هنرجویان می‌توانند آموزش ببینند و احیای برخی از رشته‌ها را در این کارگاه رقم بزنیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه استاندار کرمان در خصوص اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، نباید هدیه‌ای به غیر از صنایع‌دستی را برای اهدا در مناسبت‌ها و آیین های مختلف در نظر بگیرند ، بیان کرد: این طرح باید همچنان ادامه داشته باشد و اینکه این هدایا فقط از محصولات صنایع‌دستی استان کرمان نیز باشد.

او به صادرات صنایع‌دستی از مرکز استان کرمان اشاره کرد و گفت: این موضوع که یکی از بزرگ ترین مشکلات پیش روی هنرمندان صنایع‌دستی است  و همچنین چالش‌های دیگر آن‌ها را به زودی با نشستی که با مدیران مرتبط برگزار خواهیم کرد، چاره‌اندیشی می‌کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.