سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس مرکز رشد فناوری‌های دارویی علوم پزشکی زنجان:

عدم حمایت از فناور چرخه نوآوری کشور را مختل می‌کند

مهرداد حمیدی گفت: حمایت از فناور بسیار مهم است چراکه اگر این مهم نباشد، نمی توان در این حوزه فعالیت کرد حتی چرخه فناوری و نوآوری در کشور نیز لنگ می‌زند.

مهرداد حمیدی  رئیس مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در خصوص فعالیت مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه افزود: این مرکز از ابتدای تاسیس تاکنون میزبان ۱۱ شرکت و هسته فناور دارویی بوده که تعدادی از این شرکت‌ها دوره خود را با موفقیت گذرانده‌اند و حمایت های لازم نیز از آنها انجام شده است.

وی اضافه کرد: شرکت‌های داخل مرکز هم تاکنون پنج ثبت اختراع خارجی و بالغ بر ۲۵ ثبت اختراع داخل کشور داشته و یکی از این شرکت‌ها هم محصول دانش‌بنیان خود را به بازار مصرف ارائه کرده است.

حمیدی با بیان اینکه هم اکنون ۲ مجموعه تحت پوشش شرکت دارویی با مرکز رشد فناوری‌های دارویی فعالیت می کنند، اظهار داشت: در صورت حمایت های مستمر این مرکز می توان اقدامات قابل توجهی را به سرانجام رساند.

رئیس مرکز رشد فناوری‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: این مرکز به عنوان یکی از مراکز رشد فعال و توانمند کشور می تواند به جریان فناوری در استان و کشور کمک کند.

به گفته وی، با تشویق ورود اساتید و دانشجویان خوب و توانمند به جریان فناوری و هلدینگ‌های دارویی و شرکت‌های موفق صنعت دارو به چرخه فناوری چشم انداز بسیار خوبی متصور است.

حمیدی موفقیت های یک هسته فناور را در گرو عوامل مختلف ذکر کرد و افزود: به طور طبیعی جریان فناوری و نوآوری در ابتدای کار، فقط با فعالیت یک دانشگاه یا یک مرکز نمی‌تواند فراگیر و به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از عوامل باید در کنار هم قرار بگیرد تا بتوان نخبه‌ها را حفظ و سپس بخشی از آنان را به صورت فناور به جریان فناوری کشور اضافه کرد.

این داروساز حمایت مالی از این مراکز را عاملی مهم در توسعه و پیشرفت روز افزون ذکر کرد و گفت: حمایت های دانشگاهی و همچنین مجموعه های دیگری از قبیل پارک فناوری، استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتاق بازرگانی به پیشبرد بهتر کارها کمک می کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.