سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سبک‌های قدیم برنامه‌سازی برای کودکان باید تغییر کند + فیلم

مجری قدیمی برنامه کودک گفت: باید سبک قدیم برنامه‌سازی برای کودکان تغییر کند. بخصوص الان که انفجار رسانه‌ای رخ داده روش‌های قدیمی جوابگو نیست.

الهه رضایی، مجری قدیمی گروه کودک در پاسخ به این سوال که اگر امروز به بچه‌های نسل جدید بگویید از تلویزیون فاصله بگیرید و به عقب بروید، گوش می‌کنند؟ گفت: از آنجایی که بچه‌های نسل جدید ارتباطشان با فضای بیرون بخصوص فضای مجازی بیشتر است و اطلاعات بیشتر دارند، ارتباط برقرار کردن با آن‌ها سخت‌تر است؛ مگر اینکه روش‌های مناسبی بکار گرفته شود و ما اثبات کنیم به درد نسل جدید می‌خورد.

رضایی ادامه داد: بچه‌های الان با توجه به اطلاعاتی که به آن‌ها سرازیر می‌شود، علاقه‌مندی‌هایی دارند. چرا یکسری از برنامه‌های خارجی را می‌پسندند؟ اگر برنامه‌ساز بداند بچه چه می‌خواهد و با چه سرگرم می‌شود، می‌تواند جوابگو نیاز کودک باشد.

این مجری درباره برنامه‌های کودک که براساس سبک‌های قدیم برنامه‌سازی ساخته می‌شوند، توضیح داد: باید آن سبک‌ها تغییر کند. اگرچه هنوز خاله‌ها و عموها می‌توانند باشند، ولی باید سبک برنامه‌سازی قدیم تغییر کند. مگر ما در ۵۰ سال گذشته زندگی می‌کنیم؟ بخصوص الان که انفجار رسانه‌ای رخ داده و با این همه اطلاعات این نوع برنامه‌سازی‌ها جوابگو نیست. ما باید خودمان را با خواسته‌های بچه‌ها تطبیق دهیم و اجازه ندهیم به هر چیزی وارد شوند. چون بچه هستند و ممکن است خوب و بد خود را تشخیص ندهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
پرسنال
۱۰:۰۲ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
چی بود اولین اجرای این مجری! خوراک جلد بازی سایلنت هیل بود
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۸ آبان ۱۴۰۲
یادش بخیر یادباد خاطره اوایل ده شصت
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۸ آبان ۱۴۰۲
با سلام خدمت خانم رضایی واحترام به نظرشون ولی برنامه های گذشته خیلی بهتر و جذاب تر از برنامه های جدید کودک بود،یادشون بخیر الان همه برنامه کودک ها شده دعوا و جنگ و زد و خورد.
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۸ آبان ۱۴۰۲
واقعا نظرشون درست هست. برنامه های کودک در ایران باعث دل مردگی و افسردگی در کودکان میشه. کودک به کارتون و انیمیشن های آموزنده جذب میشه نه به برنامه هایی که دو تا عروسک میارن و فقط حرف میزنن. علتش هم این هست که حافظه کودکان دیداریه نه شنیداری .