سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای عملیات پدافند زیستی پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان در اسکو

همزمان با هفته پدافند غیرعامل، عملیات اجرای پدافند زیستی با محوریت پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اماکن دامی شهرستان اسکو انجام شد.

دکتر روزبه شکوهی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسکو هدف از اجرای این عملیات را ارتقای آمادگی و آزمایش توان واکنش سریع در شرایط بروز ناگهانی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد و گفت:در این عملیات ضمن حضور به موقع اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی و جهاد کشاورزی در محل، و استقرار تجهیزات لازم، اقدامات مطابق با شیوه‌نامه سازمان دامپزشکی کشور در خصوص برخورد با کانون‌های آلوده، ضدعفونی بخش‌های مختلف انجام، و تمهیدات مربوط به رعایت اصول قرنطینه و امنیت زیستی به کار گرفته شد.
وی افزود: با نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش احتمال بروز بیماری‌های تنفسی در گله‌های پرورش طیور، آمادگی برای مقابله با این بیماری‌ها ضروری بوده و اقدامات پیشگیرانه در دستور کار دامپزشکی قرار دارد.
شکوهی همچنین اظهار داشت، خوشبختانه با اقدامات انجام شده توسط اداره دامپزشکی و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی، در طول سه سال گذشته، بیماری‌های دام و طیور در شهرستان اسکو تحت کنترل بوده و موردی از همه‌گیری این بیماری‌ها مشاهده نشده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.