سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرعه‌کشی مرحله اول بهره‌برداران شهرک تخصصی بادام انجام شد

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از برگزاری مراسم قرعه‌کشی ۴۴ نفر از بهره‌برداران شهرک تخصصی بادام که بالاترین امتیاز را کسب نمودند خبرداد.

بهروز میرزائی گفت: این مراسم با حضور اعضا، باغداران و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و مرتبط در محل سالن شهدای سازمان جهادکشاورزی استان که فرآیند اهلیت سنجی را سپری نموده اند برگزار گردید.

میرزائی اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری رتبه اول تولید بادام مامایی کشور را به خود اختصاص داده و می‌تواند در برند سازی محصولات کشاورزی و زنجیره ارزش غذایی گام موثری در توسعه بادام، قیمت گذاری، اشتغال، ارز آوری و صنایع تبدیلی و بسته بندی وتوسعه تولید نماید.


بیشتر بخوانید


وی، ادامه داد: برای واگذاری واحد‌های شهرک تخصصی بادام که در شهرستان سامان احداث شده است، از سال گذشته سه مرحله فراخوان برگزار شد.
 
وی، با بیان اینکه، سه تا پنج درصد تولید ناخالص داخلی استان به بادام بستگی دارد، اظهار داشت: اگر ارزش افزوده این محصول به کشاورز و استان برگردد سهم آن تا ۱۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

میرزایی تصریح کرد: بادام سالانه حدود پنج هزار میلیارد تومان ارزش افزوده برای استان دارد و با فعالیت شهرک تخصصی بادام و استقرار واحد‌های بسته‌بندی، فراروی و صادرات از محل استان این ارزش‌افزوده افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان، خام‌فروشی را مهمترین آفت فروش بادام و حوزه کشاورزی استان برشمرد و گفت: با فعال شدن شهرک تخصصی بادام این چالش تا حد زیادی برطرف می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.