سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۲۱ میلیمتر بارندگی برای استان کرمانشاه

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : با ورود سامانه بارشی اخیر به طور میانگین ۲۱ میلیمتر بارندگی برای استان به ثبت رسید.

سعید قاسمی رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : با احتساب بارندگی‌های این چند روز اخیر در استان، میزان بارش‌های سال زراعی جاری در مجموع به ۲۸ میلی متر رسید که در مقایسه با سال زراعی گذشته ۱۰ برابر افزایش، ولی نسبت به دوره بلند مدت ۲۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه با این میزان بارندگی میانگین بارندگی‌های سال زراعی جاری در استان به ۲۷.۸ میلی متر رسید افزود: در مدت مشابه سال زراعی گذشته در استان ۲.۶ میلی متر بارندگی به وقوع پیوسته بود ضمن آنکه میزان بارش بلندمدت نیز در این بازه زمانی ۳۸.۵ میلی متر به ثبت رسیده است.

رییس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: بیشترین میزان بارش سامانه بارشی اخیر که از روز چهارشنبه هفته گذشته تا روز شنبه هفته جاری، این استان را زیر پوشش خود قرار داد به ترتیب مربوط به گهواره با ۴۲.۸، کرند غرب با ۴۰.۴ میلی متر و اسلام آباد با ۳۷.۵ میلی متر بود.

قاسمی با بیان اینکه کمترین میزان بارش این سامانه نیز با ۴.۴ میلی متر به سومار مربوط می‌شود یادآور شد: طی این مدت در شهر کرمانشاه نیز ۳۲.۵ میلی متر بارش به ثبت رسید.

وی افزود: در اوایل روز‌های یکشنبه (امروز) و دوشنبه، کاهش دمای شبانه، شرایط را برای تشکیل مه صبحگاهی، بویژه در نواحی سردسیر و معتدل مهیا می‌کند ضمن آنکه از امروز تا پایان هفته، به دلیل تقویت شرایط پایدار در منطقه، بارشی برای سطح استان نخواهیم داشت و دمای هوای روزانه، تا پنجشنبه به آرامی افزایش می‌یابد .

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.