سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه بارشی تقویت می‌شود

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از تقویت سامانه بارشی در استان خبر داد.

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش در برخی نقاط استان بودیم که در روستای میغان ۹ میلی‌متر، کلاته گاویج ۶ میلی‌متر، کفاز، آلنگ، حسین آباد و بیرجند ۵ میلی‌متر، خوسف، چاه دراز، جفت رود و فریز ۴ میلیمتر، دستگرد زهان، نهبندان و درح ۳ میلی‌متر، مختاران، کنیف، محمدشهر و حصاردار ۲ میلی‌متر، ایستگاه خُنگ، ایستگاه فرودگاهی بیرجند، حاجی آباد، آتشکده، چاهداشی و معصوم آباد یک میلیمتر، سربیشه، اسدیه، کنگان و خور هم کمتر از یک میلی‌متر بارش ثبت شده است.

او افزود: با توجه به خروجی مدل‌های پیش یابی هواشناسی و با تقویت سامانه بارشی از امروز بعد از ظهر تا فردا وزش باد، رگبار و رعد و برق را در مناطق کوهپایه‌ای و برخورد صاعقه و احتمال بارش تگرگ قابل پیش‌بینی است.

زارعی اظهار کرد: تمرکز فعالیت سامانه بارشی به ویژه برای عصر و شب امروز در نیمه شرقی و مناطق مرکزی و وقوع رواناب و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی هم قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: به لحاظ دمایی هم در این مدت روند تغییرات دما کاهشی خواهد بود و هشدار سطح نارنجی صادر شده و احتیاط در رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه، اجتناب از سفر‌های غیرضروری، عدم فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و خودداری از جابجایی عشایر توصیه می‌شود.

او گفت: همچنین پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبراهه‌ها و جمع آوری و انتقال محصولات برداشت شده از جمله محصول زرشک به مکان‌های سرپوشیده و مناسب، عدم چرای دام و خودداری از اسکان و جابجایی در حاشیه و بستر رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود.

زارعی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته هم سربیشه با حداقل دمای ۸ درجه سلسیوس خنک‌ترین و بندان با حداکثر دمای ۳۰ درجه سلسیوس گرم‌ترین نقطه استان بود و
نوسانات دمایی در مرکز استان هم بین ۲۳ و ۱۱ درجه سلسیوس ثبت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.