سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات گیلان، درگیر کاغذبازی‌های اداری

استاندار گیلان بر لزوم کاهش سختگیری‌ها و کاغذبازی‌های اداری در صادرات این استان تأکید کرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان در در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان گیلان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و ... گفت: این ظرفیت‌ها باید براساس چشم انداز و افق پیش رو در این استان شکوفا شود و در صادرات علاوه بر رشد حجمی به لحاظ ارزی نیز افزایش داشته باشیم.

 او با بیان اینکه باید بر روی شورای گفت‌وگو به صورت جداگانه و تخصصی کار شود، افزود: در این شورا اصل بر هموار کردن مسیر و تسهیل‌گری و رفع موانع است، باید با کمک به فعالان اقتصادی، کشاورزی و صنعتی روحیه امید برای سرمایه گذاری را در آن‌ها تقویت کنیم.

استاندار گیلان خواستار کاهش بوروکراسی (کاغذبازی) اداری شد و تصریح کرد: بخشی از مسائل و مشکلات صادراتی استان که موجب می‌شود کالا‌های ما از سایر استان‌ها صادر شود به سختگیری‌ها و بوروکراسی‌های اداری برخی از ادارات اجرایی استان باز می‌گردد.

به گفته عباسی، همه دستگاه‌ها باید در این بخش فعال شوند و معاونت‌های عمرانی و اقتصادی با کمک سایر دستگاه‌های موانع را برطرف کنند.

خط آهن رشت - کاسپین به زودی راه اندازی می‌شود

استاندار گفت: گیلان ۳ بندر دارد که باید ظرفیت‌های قابل استفاده آن استخراج شود که در سال‌های آینده این ظرفیت‌ها را تا چه میزان می‌توان افزایش داد و چه راهکاری برای افزایش آن پیش بینی می‌شود برای این سوالات به پاسخ درست دست یافت.

عباسی افزود: به زودی خط آهن رشت -کاسپین راه اندازی و سوت قطار در این بندر طنین انداز می‌شود، اما باید دید تا چه اندازه در خط ریلی شمال - جنوب توانسته ایم کشتی‌های رو رو، کانتینری و یخچال دار را برای صادرات محصولات کشاورزی آماده کنیم.

او تصریح کرد: برای توسعه بندر باید اطلاعات به روزرسانی شود تا براساس واقعیات دسته بندی شده تصمیم گیری کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.