سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطع درختان سبز بادام کوهی در سیرجان

طی چند روز اخیر، به واسطه افراد سودجو تعدادی از درختان بادام کوهی در سیرجان برای تهیه زغال قطع شد که بلافاصله فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سیرجان گفت: از بین بردن و هدر دادن سرمایه و اموال ملی غیرقابل بخشش بوده است و به نوعی سرپیچی از مقررات و دستورات اسلامی محسوب می‌شود.

مهران میر شاهی افزود: درختان به عنوان ریه‌های تنفسی زمین، نقش بسزایی در سلامتی انسان‌ها دارند و در مناطقی نظیر شهرستان سیرجان که از آب و هوایی خشک برخوردارند، وجود درختان مایه نشاط و سرزندگی و البته عاملی برای زدودن گرمای طاقت‌فرساست.

وی بیان داشت: در چند روز اخیر تعدادی از درختان به واسطه افراد سودجو برای تهیه زغال قطع شده بود که مامورین پاسگاه ویژه اداره منابع طبیعی به محض اطلاع از این موضوع اقدامات قانونی به عمل آورد و متخلف را به مراجع قضایی معرفی کرده است.

میرشاهی با اشاره به اینکه برخورد شدید با افراد سودجو که درختان جنگلی را قطع کنند در دستور کار منابع طبیعی است، گفت: اداره منابع طبیعی بر اساس وظیفه ذاتی خود مسئول حفظ، احیای و بهره برداری از منابع طیعی است که اقدامات ترویجی و فرهنگی و احیایی متنوعی را در سطح شهرستان انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.