سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی شورای رقابت:

افزایش قیمت خودرو خارج از مصوبات شورای رقابت تخلف است

دادجوی توکلی ضمن تکذیب افزایش قیمت خودروهای مونتاژی گفت: هرگونه افزایش قیمت خودرو خارج از مصوبات شورای رقابت تخلف است.

سپهر دادجوی توکلی با تکذیب هر گونه افزایش قیمت خارج از مصوبات شورای رقابت، گفت: هر گونه تغییرات قیمت خودرو توسط شورای رقابت به صورت رسمی اعلام می‌شود و تغییرات قیمت جهت اطلاع عموم در مصوبات رسمی روی سایت مرکز ملی رقابت قرار می‌گیرد. 

وی با تاکید بر اینکه خارج از این مصوبات هیچگونه تغییر و افزایش قیمتی در خصوص انواع خودرو‌ها اعمال نشده است، گفت: بعد از اعلام قیمت خودرو‌های تولیدی (ایران خودرو و سایپا) یک بار در ۲۱ تیرماه قیمت ۵ خودروی سایپا اعلام شد و یکبار نیز در ۲۵ مهرماه قیمت ۸ خودروی جدید ایران خودرو اعلام شد بنابراین در خصوص قیمت خودرو‌های تولیدی هیچ گونه تغییر قیمتی بجز مصوبات مذکور اعمال نشده است.

سخنگوی شورای رقابت اظهار داشت: در مورد قیمت خودرو‌های مونتاژی و وارداتی نیز مصوبات کاملا به صورت رسمی اعلام شده و هیچگونه تغییر قیمتی در خصوص این خودرو‌ها مجاز نیست. 

وی با بیان اینکه شورای رقابت قیمت پایه یا همان قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها را اعلام می‌کند، گفت: هزینه‌های اضافه دیگر مانند بیمه شخص ثالث، هزینه شماره گذاری خودرو و ... نهایتا بین ۱۳ تا ۱۶ درصد است که به قیمت خودرو اضافه می‌شود و در مورد خودرو‌های وارداتی نیز این هزینه‌ها حدود ۲۵ درصد است. 

دادجوی توکلی بیان داشت: هر مصوبه‌ای که از طریق سایت مرکز ملی رقابت منتشر می‌شود به منزله ابلاغ است و مرجعیت دارد و خارج از این چارچوب اگر خودروساز یا هر فرد دیگری اقدامی را انجام دهد، مرتکب تخلف شده است. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.