سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقتصاد فرهنگ، راه برون رفت از انسداد‌های مختلف

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اقتصاد فرهنگ، راه برون رفت از انسداد‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خواهد بود.

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست با تشکل‌های خصوصی و گردشگری استان یزد گفت: با همگرایی لازم باید مگاپروژه‌هایی را برنامه‌ریزی کرد و شهرک سفال سرامیک که ارتباط خاصی با شرکت شهرک‌های صنعتی دارد، باید شهرک را به صورت پایلوت در محور شمال غرب و غرب کشور ایجاد کنیم و در آن محلی مناسب برای گردشگری و صنایع دستی فراهم کنیم. 

او ادامه داد: با وحدت بخش به بخش تشکل‌ها و بخش خصوصی و با نگاه به مدیریت سرمایه می‌توان کار درست انجام داد، با نگاه مدیریت هزینه‌ای کاری نمی‌توان کرد.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه  همچنان به دنبال مدیریت هزینه، وام و تسهیلات هستیم، افزود: واقعیت این است که مدیریت سرمایه و مدیریت سودآفرین در اقتصاد فرهنگ بسیار مهم است.

او خاطرنشان ساخت: مجموعه معاونت صنایع دستی و هنر‌های سنتی با تمام بضاعت‌ها، توان و ظرفیت‌های خود حامی بخش گردشگری خواهد بود چرا که گردشگری برای ما مهم است و روح انسانی و محصول ما را آن‌ها هدایت و راهنمایی می‌کنند و توجهات به صنایع دستی معطوف می‌شود.

جلالی عنوان کرد: همه بخش‌ها نیازمند تقویت و توجه هستند، گردشگری، میراث فرهنگی و اقتصاد فرهنگ همه با هم راه برون رفت از انسداد‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خواهند بود.

او تأکید کرد که در در فقدان برنامه و پلن‌ها ضعف داریم و باید در این مورد فکری کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.