سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تصویب ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کریدور شمال- جنوب

بذرپاش گفت: کریدور شمال- جنوب یکی از پروژه‌های مهم در تکمیل زنجیره حمل و نقل است و برای تکمیل آن ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است.

مهرداد بذرپاش جمعه شب در نشست مشترک شورای اداری و برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان با حضور رئیس جمهور در مجتمع فرهنگی هنری سنندج اظهار کرد: کریدور جاده‌ای شمال- جنوب در غرب کشور واقع شده که ۳۲۰ کیلومتر آن در استان کردستان است.

وی افزود: ۱۶۰ کیلومتر از این کریدور در استان به پایان رسیده و زیربار ترافیک رفته است و ۱۶۰ کیلومتر آن باقی‌مانده که ۷۴ کیلومتر آن در دست اجرا و ۸۶ کیلومتر دیگر در دست مطالعه قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی از تصویب  ۱۲ هزار میلیارد ریال برای این پروژه در این سفر خبر داد و گفت: نیاز است که این رقم افزایش یابد.

بذرپاش تاکید کرد: با اتمام این کریدور گره بزرگی از ترافیک استان گشوده خواهد شد و می‌تواند یکی از گره‌های ترافیکی را حل کند.

وی در ادامه سخنان خود به بهره برداری از خط آهن همدان- سنندج در این سفر اشاره کرد و افزود: وقتی منطقه‌ای به خط آهن متصل می‌شود انگیزه‌ای مضاعف برای فعالان بخش خصوصی برای سرمایه گذاری خواهد بود و به طور قطع این خط در استان زمینه رغبت بیشتر برای سرمایه گذاران را فراهم می‌کند.

بذرپاش یادآور شد: ادامه این خط آهن به سمت باشماق این مسیر را به یک راه ترانزیتی از خاور به باختر کشور تبدیل می‌کند و با این کار تمام کشور می‌توانند از این ظرفیت سود ببرد.

وی اظهار کرد: همچنین امروز دومین فرودگاه این استان وارد مدار حمل و نقل شد، پروژه‌ای که مردم سال‌ها منتظر بهره برداری از آن بودند و به نوعی افتتاح آن را باور نداشتند که این اتفاق افتاد و فرصت افتصادی بزرگی برای منطقه خواهد بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.