سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش‌های بین‌المللی به صحبت‌های دبیرکل حزب الله لبنان

پس از صحبت‌های دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص جنگ بین اسرائیل و حماس، رسانه‌ها نیز واکنش نشان دادند.

در میان فضایی مملو از انتظار و در بحبوحه جنگ در غزه، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، اولین سخنرانی خود از زمان جنگ بین اسرائیل و حماس در هفتم اکتبر ارائه داد و در این  سخنرانی که در مراسم بزرگداشت «شهدا» برنامه ریزی شده است  استراتژی آینده حزب الله علیه اسرائیل رونمایی شد.

پس از این سخنرانی رسانه ها واکنش های مختلفی از خود نشان دادند که در ادامه مشاهده می کنید.

واکنش نتانیاهو به سخنرانی سید حسن نصرالله 

نخست‌وزیر اسرائیل در واکنش به سخنرانی دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «هر گونه اشتباه بهایی برایتان خواهد داشت که تصورش را هم نمی‌کنید.»

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، عصر امروز، ضمن درخواست قطع صادرات نفتی به آمریکا و رژیم صهیونیستی، تاکید کرد استقرار ناوهای آمریکا در دریای مدیترانه مقاومت را نمی‌ترساند و آمریکا عامل اصلی جنایات غزه است.

سید حسن نصرالله گفت: «کابینه دشمن طی ماه گذشته و طی هفته‌های آینده هر کاری که کرد و هرکاری که بکند، نمی‌تواند پیامدها و آثار راهبردی طولان قصی را تغییر دهد. عملیات طوفان الاقصی ضعف و سستی این رژیم و اینکه آن‌ها حقیقتا سست‌تر از خانه عنکبوت هستند را نشان داد. دولت آمریکا و رئیس‌جمهور، وزیران و ژنرال‌های آن همگی شتافتند تا این رژیم را حفظ کنند؛ رژیمی که می‌لرزید و زلزله‌ای در آن رخ داده بود تا بلکه حدی از هوشیاری را به آن بازگردانند و باعث شوند دوباره روی پاهایش بایستد؛ اما تا این لحظه هنوز نتوانسته ابتکار عمل را به دست بگیرد. این شتابزدگی آمریکا برای به آغوش گرفتن اسرائیل ضعف و سستی این رژیم را نشان داد».

دبیرکل حزب‌الله گفت: «از روز اول به ما گفته شد که اگر جبهه‌ای در جنوب ایجاد کنید، هواگردهای آمریکا شما را خواهند زد.؛ اما این تهدیدات به هیچ وجه تغییری در موضع ما ایجاد نکرد. اقدام در این جبهه را آغاز کردیم. تشدید اقدامات و توسعه آن در این جبهه به دو مسئله اساسی بستگی دارد: اول روند تحولات در غزه و دوم رفتار دشمن صهیونیستی در قبال لبنان. به دشمن صهیونیستی درباره زیرپاگذاشتن حدومرزها و حمله به غیرنظامیان لبنانی هشدار می‌دهم. چنین اقداماتی باعث می‌شود معادله غیرنظامی در برابر غیرنظامی ایجاد شود. کاملا شفاف و در عین حال مبهم می‌گویم تمام احتمالات در جبهه لبنان امکان‌پذیر است و می‌تواند هر لحظه اقدامی صورت گیرد و همگی باید برای تمام احتمالات آماده باشیم»

 امارات: نوره الکعبی، وزیر امور خارجه امارات، در جریان کنفرانسی در ابوطبی گفت:«در حالی که به کار برای توقف این جنگ ادامه می‌دهیم، نمی‌توانیم ضرورت کاهش دمای منطقه را که به نقطه جوش نزدیک می‌شود نادیده بگیریم.» او علاوه بر احتمال گسترش جنگ در منطقه، هشدار داده که «خطر سوءاستفاده گروه‌های افراطی از وضعیت، برای پیشبرد ایدئولوژی‌هایی که ما را در چرخه‌های خشونت نگه می‌دارند، واقعی است.»

وبسایت خبری انصارالله یمن:سید نصرالله: همه احتمالات ممکن است و ناوگان آمریکایی تجهیزات ما را برای مقابله با آن‌ها آماده کرده‌اند.

«محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن:سید نصرالله به ارزش‌ها و شجاعت خود در مواجهه با چالش‌های دشوار پایبند است.عزم او نشان دهنده انسانیت عالی و روحیه یک رهبر واقعی است.

فداکاری‌های شخصی و اراده قوی سید نصرالله نشان دهنده روحیه فداکاری او نسبت به کرامت مردم فلسطین است.

سخنگوی فارسی زبان رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنرانی نصرالله: ما سخنرانی سید حسن نصرالله را در تلویزیون اسرائیل زنده پخش نکردیم تا بین مردم وحشت ایجاد نشود!

این دردناک است که حماس آنقدر قدرتمند و مستحکم است که نیازی به کمک حزب‌الله لبنان نمی‌بینند؛ این برای آن‌ها موفقیت است.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، سخنرانی امروز «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان را در راس اخبار خود قرار داد.

این رسانه صهیونیستی، تیتر «هر یک غیرنظامی در مقابل یک غیرنظامی» را تیتر قرار داد و نوشت: «نصرالله» نه تنها اسرائیل، بلکه نیرو‌های آمریکا در منطقه را به حمله تهدید کرد.

روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، تاکید دبیرکل حزب الله لبنان بر نترسیدن از تهدیدات آمریکا را یادآور شد و نوشت: نصراالله اعلام کرد که تنها وضعیت نبرد میدانی است که تعیین کننده میزان ورود حزب الله به عرصه کارزار است.

خبرگزاری رویترز نیز این بخش از اظهارات دبیر کل حزب الله لبنان را در راس اخبار خود قرار داد که در آن از آمریکا خواسته بود حمله به غزه را متوقف کند تا جنگ به منطقه گسترش نیابد.

این رسانه غربی نوشت: رهبر حزب الله لبنان به آمریکا درباره جنگ منطقه‌ای هشدار داد و باز شدن جبهه جنگ از لبنان و گسترش آن به منطقه را محتمل دانست.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز تیتر «همه گزینه‌های در جبهه لبنان روی میز است» را برای اظهارات امروز دبیرکل حزب الله لبنان انتخاب کرد و نوشت: نصرالله به اسرائیل درباره احتمال باز شدن جبهه جدید جنگ از خاک لبنان هشدار داد.

این رسانه آمریکایی افزود: رهبر حزب الله لبنان از قریب الوقوع بودن تشدید حملات به اسرائیل سخن نگفت، اما گفت در صورت متوقف نشدن جنگ یا حمله به لبنان، این اتفاق خواهد افتاد.

شبکه تلویزیونی آمریکایی سی‌ان‌ان نیز درخواست دبیرکل حزب الله لبنان برای توقف حملات به غزه را در راس اخبار خود قرار داد.

این رسانه آمریکایی نوشت: رهبر حزب الله لبنان از تلاش برای آتش بس در غزه و پیروزی حماس خبر داد.

سی‌ان‌ان به نقل از منابع امنیتی آمریکا نوشت: مقام‌های اطلاعاتی آمریکا با دقت اظهارات نصرالله را گوش کردند تا بفهمند برنامه بعدی حزب الله در جنگ با اسرائیل چیست.

روزنامه گاردین چاپ لندن نیز تیتر «احتمال جنگ فرامرزی با اسرائیل در جبهه لبنان» را در راس اخبار خود قرار داد و نوشت: رهبر حزب الله، اسرائیل را تهدید به افزایش واقعی حملات تهدید کرد.

این رسانه انگلیسی، سخنرانی امروز نصرالله را مورد توجه همه کسانی دانست که می‌خواهند ببینند آینده جنگ غزه چه خواهد شد.

وبسایت مجله آمریکایی تایم نیز با انتشار اظهارات دبیرکل حزب الله لبنان نوشت: رهبر حزب الله، اسرائیل را به تشدید حملات تهدید کرد، اما اعلام جنگ نکرد.

در این بین روزنامه پرشمارگان لو فیگارو فرانسه نیز به نقل از دبیرکل حزب الله لبنان با تیتر «چشم‌انداز جنگ تمام عیار واقع‌بینانه است»، تاپ یک تارنمای خود را به این موضوع اختصاص داد.

نصرالله: ما از ۸ اکتبر وارد نبرد شدیم و تحولات به آنچه در غزه می‌گذرد و تجاوزات اشغالگران به لبنان بستگی دارد

حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه عملیات سیل الاقصی در بیش از یک جبهه و عرصه گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: این کار بزرگ و بزرگ منجر به زلزله‌ای در سطح اسرائیل شد؛ و همچنین ضعف و ضعف را آشکار کرد و اسرائیل واقعاً ضعیف‌تر است. '

 

در این گزارش به نقل از نصرالله می‌خوانیم: «بعضی‌ها ادعا می‌کنند که می‌خواهیم وارد جنگ شویم، اما ما از ۱۷ مهر (دومین روز عملیات طوفان اقصی) درگیر این نبرد هستیم».

سخنرانی امروز دبیرکل حزب الله لبنان، اولین اظهار نظر وی از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی بود. بسیاری از کارشناسان مسائل راهبردی، سخنرانی امروز حسن نصرالله را پیش از انجام آن، تعیین کننده راهبرد آینده جنگ غزه اعلام کرده بودند.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها، نیرو‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی ترحم مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسراییل، روبه افزایش است، اما رژیم صهیونیستی همچنان بی وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم می‌گوید که اصلا مساله‌ی آتش بس مطرح نیست و در واقع همه‌ی برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی ادامه دارد که کشور‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان، به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
قال الله تعالی:فانَّ حزب الله هم الغالبون..
صدق الله العلی العظیم
ناشناس
۰۶:۱۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
خدا کنه شهر لبنان هم مثل غزه نابود نشود وجنگ گسترش نداشته باشه انشاالله اگر آمریکا کثافت پشت اسرائیل کثافت نبود یک روز شرش کنده میشد
ناشناس
۰۵:۵۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
نصرمن الله و فتح غریب
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
نصر من الله و فتح قریب
مدیر و تاجر
۰۰:۰۱ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
درود خدا برشیرمردان مسلمان ...درود خدا بر خاک عزیزم ایران ...
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
پس کی میخواین غده سرطانی رو نابود کنید دیگه موقعیت بهتر از این
امید بندگان ،خداست
۲۳:۱۱ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
سلام
واقعا باید خدا قوت گفت به سید حسن نصرالله ?????
خدایی سخنرانی اش عالی بود و آب پاکی رو روی نقشه های شوم دشمن ریخت.
????????????????????
الله اکبر الله اکبر الله اکبر الله اکبر
مرررررررگ بر اسرائیل
مرررررررگ بر آمریکا
فلفل
۲۲:۳۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
درود بر مجاهد فی سبیل الله ، حضرت سید حسن نصرالله حفظه الله.
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
سید مقاومت
ناشناس
۲۰:۵۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
خدا حفظت کنه سید.
ناشناس
۲۰:۲۵ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
لعنت خدا بر یهود
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
لعنت خدا بر صهیونیست
یهودیان از صهیونیست ها جدا هستند
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
الان خیلی از یهودیان دنیا هم با رژیم اسراییل مخالفند ۔۔۔ بهتر است فرق بگذاریم ۔
ناشناس
۰۶:۳۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
بگو لعنت خدا بر صهیونیستها وآمریکا وفرانسه وانگلیس و آلمان
ناشناس
۰۷:۰۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
لعنت بر صهیونیسم جهانی که خودشون رو چسبودن به یکی از ادبان الهی و نقش بازی میکنن
صهیونیسم هیچ دین و اعتقادی ندارن و کلا خدا رو قبول ندارن و هر نماد شیطان پرستی و فراماسونی و فرقه های ذاله و کثافتکاری در جهان که میبینی از این صهیون بی پدر و مادر در اومده
مثل داعش بی شرفی که به وجود آوردن و چسبودنش به مسلمانان
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
قوم یهود با فرقه صهیونیست کودک کش متفاوت است .

صهیونیستها ممکن است از مسلمانان و مسیحیان و داعشیان همفکر تشکیل شده باشد .
اسرائیل ، مردم جهان را فریب داده است .
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
آفرین به غیرت وشجاعتت دوستت دارم ❤
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
سلام،ماشاءالله لاحول ولا قوت الا بالله علی العظیم زنده و پیروز باشی اقا سید حسن نصرالله.