سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۴ تن محموله چوب قاچاق در تایباد توقیف شد

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی تایباد گفت: محموله به وزن ۴ تن و ۷۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق در روستای استای این شهرستان کشف و توقیف شد.

ابراهیم محمودی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی تایباد گفت: به دنبال اطلاع از گزارش‌های مردمی مبنی بر قاچاق چوب در محور روستای استای، از توابع بخش میان ولایت تایباد، یگان حفاظت منابع طبیعی به همراه گشت پاسگاه انتظامی استای به محل اعزام شدند که منجر به کشف و توقیف محموله ۴ تن و ۷۰۰ کیلوگرمی چوب درخت از نوع توت شد.

وی افزود: در این رابطه ۲ دستگاه خودروی نیسان وانت که حامل این محموله چوب قاچاق بودند توقیف و نیز ۳ نفر متخلف دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی تایباد ادامه داد: این افراد متخلف پس از دستگیری به مراجع قضایی تحویل شدند و نیز چوب‌های ضبط شده هم اکنون در انبار نگهداری می‌شوند و منتظر رای دستگاه قضا هستند.

محمودی بیان کرد: این میزان چوب قاچاق به مقصد شهرستان جغتای در شمال غرب خراسان رضوی بارگیری شده بودند.

این مقام مسئول تصریح کرد: طبق قانون بهره برداری و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، تهیه چوب، هیزم و ذغال و بریدن و ریشه‌کن کردن درختان، نهال‌ها، بوته‌ها و خار‌ها و درختچه‌های بیابانی و کویری و کوهستانی در مناطق کویری و بیابانی و همچنین در توده‌های جنگلی بدون موافقت کتبی ممنوع است و متخلفین مجازات خواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی تایباد خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در راستای حفاظت از منابع و عرصه‌های طبیعی، موارد تخریب و آسیب رساندن به اراضی ملی و نیز حمل فراورده‌های جنگلی را به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ یا ۱۳۹ اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.