سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهلت ۲ هفته‌ای معاون استاندار برای ارائه طرح در خصوص برنامه توسعه معدنی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های متولی باید طرح‌های خود برای برنامه توسعه معدنی استان را تا ۲ هفته دیگر ارائه کنند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در شورای معادن استان گفت: برنامه توسعه معدنی استان در چشم انداز پنج ساله باید مشخص شود و مشخص شدن برنامه توسعه معدنی استان به اتخاذ تصمیمات جدی در این حوزه کمک می‌کند؛ از همین رو تا ۲ هفته آینده، دستگاه‌های متولی پیشنهادات خود را ارائه کنند.

او با بیان اینکه تشکیل شورای عالی معادن از مصوبات سفر  رئیس جمهور به استان است، افزود: برای این منظور باید درخواست‌های مربوطه از سوی بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی ارائه شود.

به گفته عباس زاده، همه دستگاه‌هایی که در حوزه معدن صاحب نظر هستند باید پیشنهادات خود را به دبیرخانه شورا ارسال کنند تا بتوانیم در جمع بندی اصولی، حرف برای گفتن در شورای عالی معادن داشته باشیم.

معاون استاندار، یکی از چالش‌های استان را نداشتن اختیارات لازم در واگذاری پهنه‌های معدنی برشمرد و بیان کرد: در حوزه‌های زیرساختی هم نیاز‌هایی وجود دارد که باید به طور مشخص با راهکار در قالب درخواست‌های بومی به شورای عالی معادن ارائه دهیم.

او با بیان اینکه تغییر منطقه حفاظت شده در برخی شهرستان‌ها به آزادسازی مناطق معدنی کمک می‌کند، گفت: محدوده‌های مورد تنازع بین صمت، منابع طبیعی و محیط زیست باید احصا شده و در شورای عالی معادن بررسی شود.

عباس زاده با اشاره به اینکه ۴۵۰ محدوده معدنی در استان دو بار به مناقصه و دو بار به فراخوان عمومی گذاشته شده، اظهار کرد: محدوده‌های معدنی که دو مرتبه به مزایده گذاشته می‌شود و متقاضی برای آن نیست باید با اعلام به شورای عالی معادن از فهرست کاداستر حذف شوند.

به گفته معاون استاندار معادنی که به اسم برخی افراد ثبت شده پس از یک سال اگر استخراج انجام نشود باید آزادسازی شده و دوباره به مزایده گذاشته شوند.  

او فرآوری خاک‌های صنعتی برای جلوگیری از خاک فروشی در استان را ضروری خواند و گفت: این اقدام با تجمیع چند معدن امکان پذیر است و باید به طور جدی دنبال شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.