سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نام نویسی ششمین دوره مجلس خبرگان از ۱۴ آبان

نام نویسی ششمین دوره مجلس خبرگان از ۱۴ آبان به مدت یک هفته و به شکل حضوری در ستاد انتخابات‌های مراکز استان‌ها انجام می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: در این مدت ۷ روز ثبت نام‌ها از ساعت۸ صبح تا ۱۸در فرمانداری مرکز استان حوزه انتخابیه یا وزارت کشور و با ارائه­ اصل شناسنامه عکس دار و یک نسخه تصویر از کلیه صفحات آن، اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر از پشت و روی آن، اصل مدرک حوزوی و یک نسخه تصویر از آن و ۶ قطعه عکس ۴×۶ و با تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی، انجام می‌شود.

او افزود: داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری به هنگام ثبت نام باید دارای شرایط­ تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن ۴۰ سال تمام. دارا بودن توانایی لازم جهت انجام وظایف مربوط به نمایندگی مجلس خبرگان، عدالت و اشتهار به دیانت، وثوق، شایستگی و سلامت اخلاقی و اقتصادی. داشتن بینش مناسب سیاسی_ اجتماعی و آشنایی لازم با مسائل روز، تعهد به انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه، نداشتن سوابق سوء سیاسی و اجتماعی به تشخیص مراجع قانونی و رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران و اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعض مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند، ولی فقیه واجد شرایط رهبری را داشته باشند.

در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۸۸ نفر انتخاب می‌شوند که ۲ نفر آن‌ها امروزه انتخابیه استان همدان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.