سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت بهداشت فلسطین: سوخت در حال اتمام است؛ برای نجات جان بیماران فورا مداخله کنید

وزارت بهداشت فلسطین هشدار داد فقط چند ساعت تا توقف کار ژنراتور‌های اصلی برق در مجتمع پزشکی «الشفا» و بیمارستان «اندونزی» باقی مانده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ضمن صدور «آخرین درخواست» خود از کشور‌های سراسر جهان خواست تا برای نجات جان مجروحان و سایر بیماران، سوخت بیمارستان‌های این منطقه را تامین کنند.

به گزارش آناتولی، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین به خبرنگاران گفت: «این آخرین هشدار است ... فقط چند ساعت تا توقف کار ژنراتور‌های اصلی برق در مجتمع پزشکی الشفا و بیمارستان اندونزی باقی مانده است». وی همچنین از کشور‌های تولیدکننده نفت خواست تا فوراً مداخله کنند.

قدری گفت: «ما برای نجات ۴۲ نوزاد که در دستگاه هستند، ۶۲ مجروح و بیمار تحت تنفس مصنوعی، ۶۵۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه، صد‌ها بیمار نیازمند عمل جراحی و سایر بیماران و مجروحان، به کشور‌های سراسر جهان پیامی ارسال می‌کنیم».

وی همچنین از همه صاحبان پمپ بنزین و مردمی که هر مقدار سوخت در اختیار دارند یا مکانی را می‌شناسند که سوخت برای تامین بیمارستان‌ها دارد، درخواست کمک کرد.

گقتنی است، در حالی که بیمارستان‌های غزه برای حفظ عملکرد خود نیاز به سوخت دارند، ارتش اشغالگر اجازه ورود آن را به منطقه محاصره شده نمی‌دهد. 

در همین حین، ارتش رژیم صهیونیستی حملات هوایی و زمینی خود را به نوار غزه گسترش داده است. وزارت بهداشت غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد که تعداد شهدای حملات رژیم صهیونیستی در غزه به ۸ هزار و ۵۲۸ نفر رسیده است. القدره در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر غزه گفت: «قربانیان شامل سه هزار و ۵۴۲ کودک و دو هزار و ۱۸۷ زن هستند و ۲۱ هزار و ۵۴۳ نفر دیگر زخمی شدند».

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر، درخواست‌های فزاینده برای آتش بس را رد کرده و می‌گوید این کار به معنای تسلیم در برابر حماس است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.