سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام سازمان ملل در اعتراض به ناکامی در توقف نسل‌کشی فلسطینی‌ها، استعفا کرد

مدیر دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در نیویورک به دلیل «ناتوانی» این سازمان در جلوگیری از نسل‌کشی فلسطینیان از مقام خود استعفا کرد.

کریگ مخیبر، مدیر دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در نیویورک، در اعتراض به شکست این سازمان در توقف نسل کشی غیرنظامیان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، در نامه‌ای از استعفای خود خبر داد.

به گزارش گاردین، او در نامه‌ای به کمیسر عالی سازمان ملل در ژنو گفت: «یک بار دیگر شاهد نسل‌کشی هستیم که در مقابل چشمان ما آشکار می‌شود و سازمانی که ما به آن خدمت می‌کنیم در جلوگیری از چنین رخدادی ناتوان به نظر می‌رسد».

علاوه بر این، مخیبر تأکید کرد که «قتل عام مردم فلسطین ریشه در ایدئولوژی قومی-ناسیونالیستی و استعمارگرانه شهرک نشینان دارد و در ادامه دهه‌ها آزار و شکنجه و پاکسازی سیستماتیک مردم فلسطین است که کاملاً به خاطر عرب بودن آن‌هاست و جای هیچ تردیدی باقی نمی‌گذارد». این نامه همچنین انگلیس، آمریکا و بسیاری از کشور‌های اروپایی را به دلیل ناتوانی در اجرای تعهدات خود تحت کنوانسیون ژنو محکوم کرد.

مخیبر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «نسل‌کشی که ما در فلسطین شاهد آن هستیم محصول دهه‌ها معافیت از مجازات است که توسط آمریکا و دیگر دولت‌های غربی نصیب اسرائیل شده است». وی در ادامه رسانه‌های غربی را نیز مسئول دیگر نسل‌کشی کنونی دانست که دهه‌ها مردم فلسطین را «انسان‌زدایی» کرده‌اند.  علاوه بر این، مخیبر  می‌گوید رسانه‌های جریان اصلی در حال نقض قوانین حقوق بشر با «تبلیغ جنگ و حمایت از تنفر نژادی یا مذهبی» هستند.

گفتنی است در روز‌های اخیر، نحوه رسیدگی سازمان ملل در خصوص بحران انسانی در غزه و ناتوانی در پایان دادن به کشتار غیرنظامیان، مورد انتقاد بسیاری از افراد قرار گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
نویان جان
۱۳:۵۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
درود بر شما که این کارو کردی
فرزان
۱۲:۱۳ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
خدا آدمهای آزاده و شریف را حفظ کنه