سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت۶۰ شرکت توزیع دارو زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۶۰ شرکت توزیع دارو زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت می کنند.

حسین خوبان مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: واحد تدارک و توزیع دارو، ۶۰ شرکت توزیع دارو در استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد که برنامه ریزی می‌کند و به گونه‌ای عادلانه دارو به واحد‌های دولتی و خصوصی توزیع شود به گونه‌ای که متناسب با جمعیت و تخصص ها، دارو در دسترس باشد.

او افزود: برخی از دارو‌ها عمومی و برخی تخصصی و فوق تخصصی هستند که برای این دارو‌ها گاهی از اوقات کمبود‌هایی در کشور احساس می‌شود که به صورت حواله یا سهمیه به بیماران واگذار می‌شود.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: سامانه الکترونیک تیتک دارو‌ها را رهگیری می‌کند تا دارو به بیماران با قیمت مصوب و با استاندارد‌های لازم برسد و از قاچاق دارو تا حد ممکن جلوگیری شود.

خوبان با اشاره به اینکه دارو‌های بیماران شیمی درمانی بر مبنای صلاحدید شورای اختصاص دارو، به داروخانه‌های ویژه‌ای ارایه می‌شود، بیان کرد: دارو‌های بیمارستانی نیز به داروخانه‌های نزدیک بیمارستان که سابقه تخلف ندارند، ارایه می‌شود.

او با اشاره به اینکه دارو‌های تحت کنترل مانند امفتامین‌ها در داروخانه به صورت ویژه و بر مبنای تخصص در اختیار مردم قرار داده می‌شودهم تصریح کرد: واحد نظارت و بازرسی بر داروخانه‌ها و توزیع دارو نیز بر نحوه ارائه خدمت داروخانه‌ها و شکایات مردمی رسیدگی می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.