سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار جامعه مسلمانان آمریکا به بایدن درباره حمایت از رژیم صهیونیستی

شورای ملی دموکرات مسلمان به بایدن هشدار داد در صورت عدم استقرار آتش بس در غزه، میلیون‌ها مسلمان به وی در انتخابات آتی رای نخواهند داد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که پیش‌تر با افتخار خود را یک صهیونیست خوانده بود از زمان آغاز دور جدید توحش‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به طور قاطع در کنار این رژیم ایستاده و از برنامه خود برای حمایت‌های مالی از تل آویو خبر داده بود. با این حال، جامعه آمریکا نظری مخالف از آنچه سیاستمداران کاخ سفید به دنبال آن هستند، دارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، جامعه مسلمانان آمریکا و برخی فعالان حزب دموکرات اعلام کرده‌اند به دنبال تلاش برای بسیج میلیون‌ها رای دهنده مسلمان برای جلوگیری از حمایت مالی و اعطای رای به جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ هستند مگر اینکه بایدن اقداماتی فوری برای تضمین آتش بس در نوار غزه انجام دهد. 

شورای ملی دموکرات مسلمان که شامل رهبران حزب دموکرات از ایالت‌های رقابتی همچون میشیگان، اوهایو و پنسیلوانیا می‌شود از دولت بایدن خواسته‌اند از نفوذ خود بر اسرائیل به منظور استقرار آتش بس در نوار غزه تا ساعت ۵ بعد از ظهر روز سه شنبه استفاده کند. 

در نامه سرگشاده‌ای که با عنوان ضرب الاجل آتش بس ۲۰۲۳ خوانده شده است، رهبران مسلمان آمریکایی متعهد شده‌اند رای دهندگان مسلمان را برای جلوگیری از حمایت و رای دادن به هر نامزدی که از حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین حمایت کند، بسیج کنند. 

این نامه دولت بایدن را به دلیل حمایت‌های سیاسی و نیز ارسال کمک‌های تسلیحاتی به رژیم صهیونیستی، یکی از مشوقان وقوع جنایت علیه مردم غزه خوانده است. 

تحلیلگران می‌گویند به دلیل مواضع جمهوریخواهان که به طور سنتی از حامیان سرسخت اسرائیل محسوب می‌شوند بعید است رای دهندگان مسلمان به سمت آن‌ها سوق پیدا کنند، اما عدم رای دادن این افراد به دموکرات‌ها می‌تواند باعث به خطر افتادن پیروزی نامزد‌های این حزب در ایالت‌هایی شود که رقابت در آن بسیار نزدیک است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
فرزان
۱۲:۰۷ ۱۰ آبان ۱۴۰۲
درود به شرفتان