سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال فناوری ساخت واگن با استفاده از شرکت های دانش بنیان

عضو شوراى شهر تهران گفت:به کارگیری هر اتوبوس در شهر یعنی متوقف شدن ۵۰ تا ۱۰۰ خودروی شخصی است.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم در ایستگاه های اتوبوس حدود نیم ساعت و بعضا در برخی یک ساعت و نیم معطل اتوبوس هستند. در اطراف تهران بخصوص این گلایه مندی ها بسیار است. حتی به خاطر کمبود اتوبوس برخی خط ها در سطح شهر جمع شده و این ضرورت دارد که  به صورت ویژه ای موضوع پیگیری شود .البته امسال برای خرید اتوبوس اقداماتی انجام شده و  سفر شهردار به چین هم  برای خرید اتوبوس کاری ارزشمند است. 

نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: امیدوارم اقدامی که سال گذشته برای بودجه خرید اتوبوس اختصاص یافت امسال هم انجام شود که در پایان دوره آن میزان استانداردی که حداقل ده هزار اتوبوسی برای شهر تهران لازم است انجام شود که این مشکل مردم را مرتفع کند.

آقامیری با بیان اینکه هر اتوبوس ۵۰۰ تا هزار نفر را جابجا می کند، یادآور شد: به کارگیری هر اتوبوس در شهر یعنی متوقف شدن ۵۰ تا ۱۰۰ خودروی شخصی است. این که امروز تردد حدود ۷۰ درصد حمل و نقل ما با وسیله شخصی است، این یعنی ترافیک و آلودگی هوا، این یعنی معطل شدن مردم در ایستگاه ها و عدم سرویس دهی حمل و نقل عمومی مناسب در شهر تهران.

وی با اعلام اینکه یک عده از خریدهای خارجی شهرداری انتقاد می کنند، گفت: از این افراد می خواهم یک روز از درب منزل تا محل کارشان با اتوبوس تردد کنند و آن موقع حال مردم را بهتر درک می کنند. این که مردم معطل شوند تا شرکت های داخلی برای ما اتوبوس تولید کنند و یا نه به هر نحوی که شده باید استفاده کرد از ظرفیت های در خارج از کشور و سیاست انتقال فناوری است. ما همه از ظرفیت های تولیدکنندگان داخلی استفاده می کنیم؛ ولی توان این سرویس دهی به مردم را ندارند و انشاالله باید در آینده ایجاد کنند.

آقامیری با بیان اینکه تجهیز مترو و خرید واگن های مترو به اندازه ساخت آن ارزشمند است، تصریح کرد:  این که ما بتوانیم از ظرفیت مترو به اندازه کافی استفاده کنیم کاری ارزشمند است و این کار میسر نمی شود الا با استفاده از نیروهای جهادی، که این نیروهای جهادی مترو را ساختند و گسترش دادند و انشاالله همین نیروهای جهادی بتوانند مترو را به حداکثر ظرفیت برسانند و انشاالله اضافه شدن خط های جدید که اقدام ارزشمندی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.