سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هیئت‌های ورزشی مستاجر ۵۸ سالن ورزشی شدند

۵۸ سالن ورزشی در استان با قیمت پایه کارشناسی کم به هیئت‌های ورزشی اجاره داده شده است.

قطبی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: به طور کل ۲۵۰ مکان ورزشی با ۱۷۳ نیروی رسمی و قراردادی در استان وجود دارد و در حالت طبیعی ۲۷ پست اداری خالی می‌ماند، علاوه بر آن نگهداری سالن‌های ورزشی برای دولت هزینه بر و اجاره دادن آن به صرفه‌تر است.

او افزود: ماده ۵ که در آن به بحث واگذاری سالن‌های ورزشی اشاره شده بود پارسال وارد شد و در آن اجازه دادند که بخش‌های خصوصی وارد شوند، اما این موضوع باعث ایجاد مشکل شد، زیرا سالن‌ها با مبلغ بسیار کم به بخش خصوصی واگذار می‌شد و هیئت‌های ورزشی سالنی در استان نداشتند و می‌بایست سانس‌ها را از بخش خصوصی اجاره می‌کردند.

قطبی بیان کرد: به همین دلیل برنامه چیدیم تا سالن‌های ورزشی در استان را به هیئت‌ها با مبلغ اجاره کارشناسی شده و کم واگذار کنیم که در همین جهت هم اکنون ۵۸ سالن ورزشی دست هیئت‌های ورزشی در استان است البته استخر‌های شنا، چون که شرایط نگهداری خاصی دارند و هزینه بر هستند به بخش خصوصی نیز اجازه داده شد تا در مزایده‌ها شرکت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: به طور مثال پارسال سالن بهاران بیرجند که یکی از ۵ سالن مجهز کشور در حوزه ژیمناستیک است با مبلغ اجاره سالانه ۱۲ میلیون تومان به بخش خصوصی واگذار شد در صورتی که درآمدی که این بخش می‌توانست از این سالن کسب کند سالانه ۶۰۰ میلیون تومان بود.

او عنوان کرد: به همین دلیل این قرارداد را فسخ کردیم و فردی که این مکان اجاره کرده بود بحث شکایت را پیش کشید و در اسفند ماه مجبور شدیم که مکان را تحویل فرد بدهیم، اما از آنجایی که هر کس بخواهد فعالیتی در یک مکان ورزشی بکند باید پروانه فعالیت را از اداره کل ورزش و جوانان بگیرد، به این فرد چهل روز مهلت دادیم، ولی نتوانست که مجوز را بگیرد و تا این لحظه محکومیت آن در دادگاه تایید شده، اما تقاضای تجدید نظر کرده است امیدواریم هرچه زودتر این سالن آزاد شود تا جوانان استان بتوانند از آن استفاده کنند.

پیگیر خطای به‌وجود آمده در نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های هیات‌های ورزشی هستیم

قطبی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: در نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های هیئت‌های ورزشی استان که در مجموعه ورزشی غدیر برگزار شد ۱۰ هزار مهمان شامل ورزشکاران، هیئت‌های ورزشی و مردم داشتیم.

او افزود: اداره ورزش و جوانان شهرستان بیرجند متولی مدیریت ورزشکاران در این جشنواره بود و تمام برنامه‌ها به نحو مطلوب در حال اجرا بود که در یک لحظه یکی از مربیان جامپینگ فیتنس، نمایشی در خصوص این رشته را به وسیله شاگردان خود که در سن ۹ و ۱۰ ساله بودند اجرا کرد که در همان ثانیه‌های اول این برنامه متوقف شد.

قطبی بیان کرد: اقدام این مربی در این لحظه به دلیل شور و هیجانی بود که در سالن ایجاد شده بود و از آنجایی که این موضوع در برنامه‌ها نبود و قرار نبود که اجرا شود تذکر جدی به رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان دادیم و در حال پیگیری موضوع به طور جدی‌تر هستیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.