سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل هیات‌های استانی برای بررسی تبلیغات انتخاباتی

تشکیل هیات‌های استانی برای بررسی تبلیغات انتخاباتی ابتکار جدید در قانون ماده ۸۱ اصلاح قانون انتخابات است.

 دبیرستاد انتخابات استان اصفهان در این نشست گفت: تبیین قانون و ایجاد هماهنگی برای همکاری بین دستگاه‌های عضو، مهمترین محور گفتگو و تبادل نظر در پیش جلسه تشکیل هئیت‌های استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی مطابق ماده ۸۱ اصلاح قانون انتخابات بود.


مهدی سلیمانی افزود: تشکیل هئیت‌های استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی داوطلبان یکی از ابتکار‌هایی است که در قانون انتخابات (ماده ۸۱)، اول مرداد امسال اصلاح و ابلاغ شده است.

او گفت: اعضای این هئیت وظیفه دارند امکانات مجموعه دستگاه‌های دولتی، صداو سیما و سازمان‌های عمومی غیر دولتی مثل شهرداری‌ها را براساس مصوبه هئیت وزیران اعلام کنند (مثل سالن اجتماعات و...) تا برای تبلیغات داوطلبان بررسی و یک فرصت مساوی برای همه داوطلبان برای تبلیغات انتخابی خودشان در نظر بگیرند.


مهدی سلیمانی افزود:چون اولین بار این قانون، قرار است اجرا شود، برای تبیین قانون و بررسی وظایف و نحوه تقسیم عادلانه امکانات و هماهنگی‌ها بین دستگاه ها، پیش جلسه تشکیل هئیت‌های استانی بررسی تبلیغات انتخاباتی، با همکاری وزارت کشور و شورای نگهبان به صورت ویدئو کنفرانس در استان‌ها برگزار و دراصفهان، شورای نگهبان میزبان تعدادی از اعضای هئیت‌های اجرایی و نظارت بود.

او در ادامه با اشاره به ثبت نام الکترونیکی هزار و ۷۶۸ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان گفت: طبق تقویم انتخابات، اعضای هیأت‌های اجرایی، بررسی صلاحیت داوطلبان را آغاز کرده اند که تا ۱۹ آبان ادامه دارد.


دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: نسبت به دوره قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی، آمار ثبت نام کنندگان، ۴۲ و نیم درصد افزایش داشته است.


مهدی قاسمی دبیر هئیت نظارت بر انتخابات استان اصفهان هم گفت: اعضای هیأت استانی بررسی تبلیغات در هر استان، بر اینکه همه دستگاه‌ها طبق قانون، امکاناتشان را به طور برابر در اختیار داوطلبان انتخابات قرار دهند همچنین بر تخلفی در این خصوص رخ ندهد، نظارت می‌کنند.

طبق قانون جدید انتخابات، برای ساماندهی و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب برای تحقق انتخابات رقابتی و نیز تضمین بهره مندی یکسان نامزد‌ها از امکانات دولتی و عمومی، هیأت استانی بررسی تبلیغات در هر استان یک هفته پس از پایان ثبت نام داوطلبان زیر­نظر هیأت اجرائی مرکزی انتخابات با ترکیب زیر تشکیل می‌شود:
۱ـ استاندار یا نماینده تام الاختیار او به عنوان رئیس هیأت
۲ـ دادستان مرکز استان یا نماینده تام­الاختیار او
۳ـ مدیرکل صدا و سیمای استان یا نماینده تام­ الاختیار رئیس سازمان
۴ـ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان
۵ ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان
۶ ـ رئیس هیأت بازرسی انتخابات استان
۷ـ دبیر ستاد انتخابات استان بدون حق رأی
۸ ـ دو­نفر از اعضای شورای اسلامی استان به انتخاب شورای اسلامی استان بدون حق رأی
ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب پنج عضو در استان اصفهان برای دوره‌ای هشت ساله و دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۱۹ نماینده استان و یک نماینده مسیحیان ارامنه اصفهان و جنوب ایران برای دوره‌ای چهار ساله (۲۰ حوزه اصلی و یک حوزه فرعی ویژه کلیمیان) روز جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.