سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۸۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی لرستان زیر کشت پاییزه رفت

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۴۸۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی این استان زیر کشت پاییزه انواع محصولات از جمله گندم و جو رفته است.

جواد طهماسبی گفت: سطح زیر کشت پاییزه گندم آبی و دیم در استان به ترتیب ۱۹۲ هزار و ۵۰۰ و ۴۲ هزار هکتار است که پیش بینی می شود تا پایان سال زراعی جاری ۱۸۸ هزار تن گندم آبی و ۲۰۰ هزار تن دیم برداشت شود.

وی با اشاره به انجام کشت پاییزه تا پایان آذرماه تصریح کرد: همچنین ۸۸ هزار هکتار زمین دیم زیر کشت پاییزه جو می رود و هشت هزار هکتار نیز به صورت آبی کشت می شود و پیش بینی برداشت از اراضی دیم و آبی این محصول نیز به ترتیب ۱۱۲ و ۳۳ هزار تن است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین سطح زیر کشت کلزا در استان را پنج هزار هکتار برشمرد و ادامه داد: چهار تا پنج هزار تن از این محصول برداشت خواهد شد ، همچنین پیش بینی برداشت از سطح کشت پاییزه ۱۲ هزار هکتار دانه روغنی کاملینا پنج هزار تن و تولید دانه گلرنگ از سطح ۶ هزار هکتار نیز ۲ هزار تن می باشد.

طهماسبی با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی تولید بذر گندم برای سال زراعی جاری در لرستان افزود: ۲۲ هزار تن بذر گواهی شده گندم برای کشت پاییزه امسال نیاز است که حدود ۲۰ هزار و ۷۰۰ تن از این میزان در استان تولید شده و مابقی نیز از سایر استان ها وارد شده است و مشکلی وجود ندارد.

وی با تاکید بر تغییر رژیم کشت برخی محصولات مانند حبوبات از بهار به پاییز تصریح کرد: امسال برای نخستین بار پس از اقدام آزمایشی، کشت وسیع چغندر در سطح بیش از ۱۳۰ هزار هکتار اراضی استان از فصل بهار به پاییز تغییر یافت که این امر موجب صرفه جویی ۵۰ تا ۶۰ درصدی مصرف آب می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.