سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگو‌های مکرر بلینکن با قطر برای آزادی اسرا از سوی حماس

وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای آزادی اسرا از سوی حماس همچنان با نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر گفتگو می‌کند.

در حالیکه درگیری میان گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی وارد بیست و چهارمین روز خود شده است و در پی اسارت نیرو‌های اسرائیلی و آمریکایی، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای آزادی اسرا از سوی حماس همچنان با نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر گفتگو می‌کند.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی گزارش داد که بلینکن در حالی که مذاکرات با حماس بر سر اسیران ادامه دارد با همتای قطری خود گفتگو کرد.

سی ان ان به نقل از دو منبع آگاه افزود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده روز دوشنبه با شیخ محمد بن عبدالرحمن الثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در حالی که دوحه به رهبری مذاکرات برای آزادی اسیران از سوی حماس ادامه می‌دهد، گفتگو کرد.

به گفته سی ان ان، یکی از منابع گفت که تماس به خوبی انجام شد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امورخارجه و نخست وزیر قطر شنبه شب نیز با «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص زندانیان صهیونیست در غزه که به تازگی به اسارت گروه مقاومت حماس درآمدند، رایزنی کردند. 

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه قطر، در این تماس تلفنی آل ثانی بر ادامه هماهنگی قطر با ایالات متحده و متحدان بین‌المللی برای آزادی اسرا و کاهش تنش در نوار غزه تأکید کرده است و بلینکن نیز در این تماس تلفنی از تلاش‌های قطر برای آزادی دو تبعه آمریکا در نوار غزه قدردانی کرد.

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز جمعه دو تبعه آمریکایی را با میانجی‌گری قطر آزاد کرد. پیشتر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از میانجیگری قطر برای آزادی ۲ تبعه آن کشور قدردانی کرده بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای رایزنی‌های بین المللی درباره اوضاع فلسطین و منطقه به نیویورک سفر کرده بود، روز پنحشنبه به وقت محلی برابر با ۲۶ اکتبر ۲۰۲۳ و ۴ آبان ماه جاری در نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره فلسطین که منجر به تصویب قطعنامه پیشنهادی کشور‌های عربی در روز بعد، با اکثریت آرا برای برقراری آتش بس در غزه شد، گفت: جنبش آزادی بخش فلسطینی حماس طبق حقوق بین الملل با اشغالگری مبارزه می‌کند و دارای حق مشروع است. حماس برای آزادی اسرای غیرنظامی آمادگی دارد. جهان باید همزمان از آزادی ۶۰۰۰ فلسطینی اسیر در زندان‌های رژیم اسرائیل حمایت کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.