سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پردل نژاد مطرح کرد؛

تکمیل آزادراه رشت – قزوین، مشروط به تأمین اعتبار

مدیر طرح‌های شرکت ساخت زیربنا‌های حمل و نقل گیلان گفت: باقیمانده آزادراه رشت – قزوین در صورت تأمین اعتبار تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

محمد پردل نژاد، مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در گیلان گفت: با تکمیل باقیمانده آزادراه رشت – قزوین، بزرگترین گره ترافیکی استان باز خواهد شد.

او افزود: ۸ کیلومتر از این آزادراه ۱۶۵ کیلومتری در محدوده رودبار تا منجیل به دلیل سخت گذر بودن، نیاز به ساخت چند تونل، هزینه بالای اجرای طرح و تأمین نشدن به موقع اعتبارات و مصالح ساختمانی هنوز بعد از حدود ۱۴ سال به بهره برداری نرسیده است.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در گیلان تصریح کرد: ساخت ۸ کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت – قزوین که شامل ۲ قطعه است ۸۶ درصد پیشرفت ساخت دارد.

به گفته پردل نژاد، برای تکمیل این طرح ملی به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تأمین این اعتبار تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

آزادراه رشت - قزوین از مهم‌ترین راه‌های کشور، شاهراه گردشگری شمال و بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب است که تنها محور ارتباطی تهران و استان‌های همجوار همچون قزوین و زنجان به گیلان محسوب می‌شود.

مراحل ساخت این آزادراه با ۱۳۸ کیلومتر از سال ۱۳۸۳ آغاز و قسمت عمده آن تا سال ۱۳۸۸ تکمیل شد، ۱۱ کیلومتر از این مسیر باقی ماند که ۳ هزار و ۲۰۰ متر از آن در دولت یازدهم به بهره برداری رسید و عملیات تکمیل ۸ کیلومتر از آن که عمدتا پل و تونل است، هنوز به پایان نرسیده است.

با بهره برداری از باقیمانده این آزادراه و باز شدن بزرگترین گره ترافیکی گیلان در محدوده رودبار – منجیل که اصلی‌ترین راه ورودی استان و جزء کریدور بین المللی شمال – جنوب موسوم به نوستراک است، از معطلی حدود ۴ ساعته مسافران در صف چند کیلومتری خودرو‌ها و دیرتر به مقصد رسیدن آنها در ایام تعطیلات جلوگیری می‌شود.

منبع: صداوسیما

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.