سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه اموال تجاری ازبکستان در کابل

سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت برای افزایش تجارت با ازبکستان حیرتان از این پس ۲۴ ساعته خواهد شد.

محفل افتتاحیه نمایشگاه اموال تجارتی ازبکستان از سوی هئیت تجاری ازبکستان به سرپرستی جمشید خواجه‌یوف، معاون نخست وزیر این کشور با همکاری وزارت صنعت و تجارت طالبان، اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان با حضور هئیت مرکز تجاری ایران- کابل، تاجران و سرمایه گذاران دو کشور در مرکز نمایشگاه بین المللی افغانستان برگزار شد.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان در افتتاحیه نمایشگاه اموال تجارتی ازبکستان گفت به منظور بالا بردن سطح تجارت با جانب ازبکستان از ۶۰۰ میلیون دلار در سال به ۳ میلیارد دلار، بندر حیرتان از این پس ۲۴ ساعته خواهد شد.

 نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان طی سخنانی گفت حضور پنج وزیر ازبکستانی در قالب این هئیت نشان دهنده حسن نیت و علاقه‌مندی شدید ازبکستانی‌ها به روابط با افغانستان است.

وی با بیان اینکه فرصت سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف در افغانستان فراهم است، افزود حق اولویت را برای بخش خصوصی ازبکستان می‌دهیم که در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند و این سرمایه‌گذاری‌ها باید دو طرفه باشد.

نورالدین عزیزی گفت به زودی اتاق تجارت مشترک ازبکستان و افغانستان بازگشایی خواهد شد و در این زمینه با هئیت ازبکستانی وارد گفتگو شدیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.