سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کوچ ۷۵۰۰ نفر از عشایر نهاوند به مناطق گرمسیری

رئیس مرکز امور عشایری نهاوند گفت: با شروع فصل سرما ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از عشایر مستقر در سامانه‌های عشایری کوچ خود را به سمت مناطق گرمسیری آغاز کردند.

ابوالقاسم بنی هاشمی با اشاره به اینکه  با شروع فصل سرما ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از عشایر مستقر در سامانه‌های عشایری کوچ خود را به سمت مناطق گرمسیری در استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان آغاز کردند، اظهار داشت: عشایر نهاوند از اردیبهشت وارد این شهرستان شده و در سامانه‌های عشایری مستقر می‌شوند که با توجه به شروع فصل سرما کوچ آنان به تازگی شروع شده است.

اوگفت: عشایر به تدریج تا ۱۵ آذرماه از نهاوند خارج شده و در مناطق عشایری واقع در استان‌های خوزستان، ایلام و شهرستان پلدختر مستقر می‌شوند. 

رئیس اداره امور عشایری نهاوند گفت: عشایر هنگام ورود به نهاوند در ۲۱ سامانه عشایری که عمدتا در دامنه رشته‌کوه گرین قرار دارند در مناطق مختلف مستقر شده و به مدت ۶ ماه در منطقه حضور پیدا می‌کنند.

او افزود: در شهرستان نهاوند مجموعا یک‌هزار و ۸۵۰ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ نفر و ۳۵۰ هزار راس دام سبک به مدت ۶ ماه حضور می‌یابند. 

بنی‌هاشمی ادامه داد: عشایر مستقر در نهاوند در طول اقامت خود در فصل ییلاق از خدمات این اداره شامل تأمین و توزیع نهاده‌های دامی، توزیع آرد خانه‌پزی و خدمات عمرانی برخوردار می‌شوند که بخشی از این خدمات در مناطق قشلاقی توسط این اداره به آنان ارائه می‌شود.

اوگفت: راه دسترسی، بنا‌های فنی، آب‌رسانی، تأمین آب شرب پایدار و مسائل دیگر در حوزه کار‌های عمرانی در حیطه وظایف امور عشایری است که با توجه به تخصیص اعتباری که در اختیار ما بوده به آنان خدمات مورد نیاز ارائه شده است. 

رئیس اداره امور عشایری نهاوند از ارائه خدمات لازم در زمینه تامین روشنایی عشایر خبر داد و گفت: به منظور تامین روشنایی تاکنون ۲۶۸ پنل خورشیدی بین آنان توزیع شده و در نظر است با همکاری وزارت نیرو سایر خانوار‌های باقیمانده نیز به پنل خورشیدی مجهز شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.