سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وسعت کشت گلخانه‌ای در استان سمنان به ۱۵۵ هکتار رسید

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به کمبود آب در استان گفت: وسعت کشت گلخانه‌ای در استان تا ۱۵۵ هکتار در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

لطف الله رضایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای به منظور رشد اقتصادی در بخش کشاورزی استان سمنان با اهتمام پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه ۱۵ هکتاری وسعت کشت گلخانه‌ای در استان سمنان برای سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شد که اکنون نزدیک به ۱۴ هکتار از تعهد محقق شده است.

رضایی اظهار کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای با توجه به چالش کمبود آب و ضرورت تغییر الگوی کشت با اصلاح الگوی کشت در استان سمنان به افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش بهره‌وری، امکان کاشت و برداشت محصول در تمام فصل‌ها، امکان پرورش محصولات خارج از فصل و اقلیم، قابلیت مقابله با تهدیدات و خسارات به خاطر امکان کنترل و اقدامات پیشگیرانه، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: خیار، گوجه، بادمجان، فلفل دلمه‌ای و گل آنتوریوم، از جمله محصولات گلخانه‌ای در استان سمنان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.