سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از آمبولانس ویژه حوادث تهدیدات در جیرفت

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل، دو دستگاه آمبولانس ویژه حوادث تهدیدات شیمیایی، میکروبی، پرتوزاینده، هسته‌ای و زیستی در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت رونمایی شد.

همایش تبیین تهدیدات در حوزه باروری و جوانی جمعیت در هفته پدافند غیرعامل در محل دانشگاه علوم پزشکی شهر جیرفت برگزار شد.

ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان در خصوص ارتباط پدافند غیرعامل و نقش آن در کنترل تهدیدات جمعیت کشور گفت: مولفه جمعیت در زمینه پدافند غیرعامل در شرایط حاضر یک تهدید محسوب می‌شود و لذا دستگاه‌های مسئول در حوزه جمعیت باید نقش خود را در فرهنگ‌سازی و برنامه‌های تشویقی برای جوان‌سازی جمعیت انجام دهند.

صالح قاسمی دبیر مرکز مطالعات جمعیت کشور و مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل در حوزه جمعیت، یکی از بزرگترین تهدیدات حال حاضر کشور را حرکت به سوی سالمندی دانست و بیان کرد: تحقیقات و پژوهش‌های زیادی در خصوص راهکار‌های افزایش جمعیت انجام و با استفاده از مدل‌های جهانی و تحقیقات بومی‌سازی شده است.

وی افزود: باید همه دستگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی، پزشکان و ماما‌ها تلاش بیشتری برای اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت انجام دهند.

همچنین از دو دستگاه آمبولانس مجهز به تجهیزات انفرادی CBRNE (تهدیدات شیمیایی، میکروبی، پرتوزاینده، هسته‌ای و زیستی) در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بهره‌برداری شد.

مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، روسای شبکه بهداشت و مراکز بهداشت شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب، پزشکان و ماما‌های جنوب استان و همچنین مسئولان حوزه جمعیت جنوب استان در این همایش حضور داشتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.