سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحرک در اقتصاد دانش‌بنیان چشم‌انداز نخستین جشنواره سرآمد ملی است

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی گفت: ایجاد تحرک در اقتصاد دانش‌بنیان که از سوی هر استانی دنبال می‌شود، چشم‌انداز و هدف مهم نخستین جشنواره سرآمد ملی است.

مهدی مدنی بجستانی رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی گفت: افتتاحیه جشنواره سرآمد ملی از پنجم آبان ماه آغاز شد و با توجه به استقبال خوب شرکت‌های دانش بنیان امکان ثبت نام تا تاریخ ۱۵ آبان ماه ادامه دارد، آیین پایانی این جشنواره در هفته چهارم آذرماه برگزار خواهد شد.

او افزود: تاکنون بیش از ۱۷۰ شرکت برای حضور و داوری در این رویداد ملی و در سایت https://saraamadfestival.ir ثبت نام کردند و این در حالی است که در نمایشگاه سال گذشته هفته پژوهش، شرکت‌های دانش بنیان به حدود ۵۰ شرکت هم نرسید.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی  ادامه داد: هدف این رویداد توسعه اقتصاد دانش بنیان و بهره گیری از سهم تولید ناخالص داخلی است؛ زیرا این استان دارای ظرفیت‌های بسیاری در سطح ملی و بین المللی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

مدنی بیان کرد: انتخاب شرکت‌های دانش‌بنیان و سرآمد در حوزه اقتصاد دانش بنیان، فناور، نوپا و نوآور با هدف توسعه کسب و کار، برگزاری نمایشگاهی از دستاورد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان و معرفی توانمندی این شرکت‌ها از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

او همچنین در خصوص صادرات دانش بنیان خراسان رضوی تصریح کرد: بیشترین تمرکز صادرات محصولات دانش بنیان استان بر روی کشور‌های منطقه از جمله، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و افغانستان است.

رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی تاکید کرد: استان خراسان رضوی در حوزه‌های انرژی، تجهیزات پزشکی، آی سی تی و آی تی ظرفیت بسیار بالایی دارد و این در حالی است که از سایر حوزه‌های دیگر نیز غافل نشده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.