سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات جهت بهره‌برداری از طرح‌های راکد گردشگری

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای پرداخت تسهیلات جهت بهره‌برداری از طرح‌های راکد گردشگری خبر داد.

وحید امیری سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه گفت : در جلسه اخیر شورای برنامه‌ریزی استان، تاسیسات گردشگری راکد استان مورد بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: بررسی تاسیسات گردشگری که عمده آن‌ها در شهرستان قصرشیرین قرار دارند، وضعیت موجود این طرح‌ها و میزان دیون آن‌ها به بانک‌ها و راهکار‌های فعال سازی این مراکز در این نشست مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. 

سرپرست معاونت گردشگری استان ادامه داد: مقرر شد تسهیلات لازم برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌های راکد از محل اعتبارات منابع داخلی بانک‌ها پرداخت شود. 

وی با اینکه طرح‌های گردشگری راکد استان به مراکز اقامتی مسیر عتبات عالیات مربوط می‌شوند، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته با تعطیلی نزدیک به یک دهه‌ای مرز خسروی، بخش مهمی از تاسیسات اقامتی استان به ویژه در شهرستان قصرشیرین دچار رکود و تعطیلی شدند.

امیری تصریح کرد: ۱٠ طرح در شهرستان قصرشیرین و دو طرح در شهرستان‌های دالاهو و اسلام آبادغرب با وجود داشتن مجوز‌های لازم اکنون راکد مانده‌اند. 

وی گفت: استفاده از طرفیت اربعین و پرداخت تسهیلات ۱۸ درصد از منابع داخلی بانک‌ها با بازپرداخت شش ساله از نقاط قوت و راهکار‌های ارائه شده برای خروج این طرح‌ها از رکود است. 

سرپرست معاونت گردشگری کرمانشاه افزود: با بازگشایی مرز خسروی خوشبختانه فضای مناسبی برای فعالیت مجدد این مراکز اقامتی فراهم شده که امیدواریم با مساعدت بانک‌های استان شاهد شکل گیری این اتفاق مهم و فعال شدن بخش مهمی از ظرفیت اسکان استان باشیم. 

امیری اظهار کرد: انتظار می‌رود تور‌های زیارتی به مقصد عتبات عالیات، مرز خسروی که امکانات بسیار مناسبی دارد را به عنوان محل تردد و اقامت خود انتخاب کنند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.