سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان اورژانس کشور:

سه هزار دستگاه آمبولانس در کشور فرسوده است

میعادفر با اشاره به سه هزار دستگاه خودروی آمبولانس فرسوده در کشور گفت: ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید تا پایان امسال جایگزین آنها خواهد شد.

جعفر میعادفر رییس سازمان اورژانس کشور در حاشیه سفر یک روزه خود به قزوین گفت: ۵۰۰ دستگاه دیگر نیز تا سال آینده به چرخه خدمات اورژانسی کشور وارد می شود.

وی تصریح کرد: ۳۵ درصد قطعات خودروهای اورژانس در داخل و مابقی آن نیز از خارج وارد می شود که می توان آن را یک خودرو محصول مشترک دانست.

میعادفر بیان کرد: برآوردهای سالانه نشان می‌دهد که کشور سالانه به ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه آمبولانس جدید نیاز دارد که در برنامه هفتم توسعه قرار شد یک درصد درآمد حاصل از فروش خودرو و موتورسیکلت به ترمیم و نوسازی ناوگان اورژانس اختصاص یابد.

وی در ادامه به توسعه اورژانس بانوان اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهد، در برخی از شهرها این مساله راه‌اندازی شده و استان قزوین نیز در اولویت راه اندازی آن قرار دارد.

میعادفر به جذب سه هزار و ۵۰۰ نفر در اورژانس کشور اشاره کرد و افزود: سهم قزوین از این تعداد نیرو، ۴۴ نفر خواهد بود که تا پایان سال جاری جذب خواهند شد.

به گفته این مسوول، به لحاظ ترافیک خودرویی و دسترسی ساده به تیم اورژانس، توسعه اورژانس موتوری در کلان شهرها نیز مورد توجه جدی قرار دارد و باید تعداد آن از ۳۴۰ دستگاه کنونی، افزایش یابد.

میعادفر خاطرنشان کرد: سالانه بیش از پنج میلیون ماموریت توسط اورژانس انجام می‌شود که براساس آن ۲.۵ میلیون بیمار به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

رییس سازمان اورژانس کشور یادآور شد: متاسفانه هزینه‌های سایر، از اعتبارات دانشگاه‌ها حذف شده و یک چالش جدی در این حوزه است که باید در بودجه سالانه لحاظ شود.

گفتنی است، اورژانس کشور دارای ۵۱ پایگاه هوایی، یک هزار و ۸۰۰ پایگاه جاده‌ای و یک هزار و ۳۰۰ پایگاه شهری است که در مجموع ۲۶ هزار نیروی انسانی در این حرفه مشغول به کار هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.