سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت ۱۱ هزار هکتار گندم در قالب کشت قراردادی در سمنان برنامه‌ریزی شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کشاورزی قراردادی در قالب کشت گندم در وسعت ۱۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان برنامه‌ریزی شد.

رضایی گفت: برای حمایت از کشاورزان باید به سمت کشاورزی قراردادی رفت تا معیشت کشاورز بهتر شود و بهره‌وری و تولید افزایش یابد و اکنون اجرای کشاورزی قراردادی در وسعت ۱۱ هزار هکتار با کاشت گندم در سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ پیگیری می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در کشاورزی قراردادی کشاورز با سفارش سرمایه گذار نسبت به تولید محصول اقدام می‌کند که ایجاد بازار فروش مناسب و جلوگیری از تولید بدون تقاضا، از دیگر مزایای کشاورزی قراردادی است.

وی گفت: هدفگذاری برای سال زراعی جدید کشت ۲۱ هزار هکتار گندم آبی و ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم دیم است که از این وسعت ۱۱ هزار هکتار در قالب کشاورزی قراردادی است.

وی ادامه داد: توسعه کشت مبتنی بر قرارداد با پشتیبانی سرمایه‌گذاران و مشارکت بین بخش‌های مختلف زنجیره تولید موجب تسهیل فرآیند تامین نهاده، فرآوری، بازاریابی و عرضه مناسب محصول می‌شود.

رضایی بیان کرد: اجرای موفق طرح کشاورزی قراردادی در استان سمنان موجب می شود کشاورزان، به جای دغدغه‌های جانبی، تنها به فکر تولید و کیفیت محصول باشند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح کشاورزی قراردادی یکی از محوری ترین کارهای وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم است که توسعه این نوع کشت عزت و اقتدار کشاورز را تقویت می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.