سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل غرب آسیا:

رژیم صهیونیستی در جنگ‌های فرسایشی آسیب‌پذیر است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا درباره ابعاد تازه وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی نکاتی را بیان کرد.

حسین آجرلو، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گوی زنده درباره ابعاد تازه وحشی گری‌های اسرائیل گفت: امروز طرف مقابل ماجرا جویی خود را به صورت کور انجام می‌دهد و این عملیات بیش از اینکه جنبه نظامی داشته باشد جنبه  روانی دارد.

وی ادامه داد: در حالت طبیعی جنگ باید یک اهدافی را مد نظر داشته باشد؛ در حالی که در نتایج این عملیات هیچ اهدافی مد نظر نبوده است به جز کشتار مردم غیر نظامی که نشان دهنده اقدامات کور کورانه رژیم صهیونیستی است. شاهدیم که صهیونیست‌ها نه تنها در ابتدای عملیات بلکه در حوزه اشراف نیز دچار یک غافلگیری شده اند و این ضعف اطلاعاتی همچنان ادامه دارد؛ در عملیات روز گذشته نیز صهیونیست‌ها موفق نشدند بیشتر از مناطق بیابانی غزه جلو بیایند. همچنین شاهدیم که در تمام تصاویر اگرچه فیلم بمباران‌ها را منتشر میکنند، اما هرگز از میزان پیشروی خود تصاویری را منتشر نمیکنند. نتانیاهو، نخست وزیر و گالانت وزیر جنگ این رژیم نیز در نشست خبری تقریبا یک عقب نشینی جدی داشته اند.

آجرلو افزود: صهیونیست‌ها در روز‌های اول ادعا میکردند  که سه هداف اصلی را در غزه پیگیری میکنند اول اینکه توان نظامی حماس را کاملا از بین خواهند برد؛ دوم اینکه تسلط نظامی را پایان می‌دهند و بعد هم تسلط کامل امنیتی بر منطقه خواهند داشت؛ اما امروز میگویند که تمام تلاششان این است که توان نظامی حماس را کاهش دهند  که این یک عقب نشینی آشکار محسوب میشود. همچنین  میگویند که این عملیات در راستای آزادسازی اسراست در حالی که پیش از این صحبت میکردند که یک عملیات زمینی گسترده و فراگیر خواهیم داشت و تمامی این موارد نشان از این دارد که در عملیات نتایجی که به دست آمده با چیزی که رژیم صهیونیستی میخواسته فاصله معناداری داشته است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: سابقه رژیم صهیونیستی در تاریخ اشغالگری نشان داده است که تنها در جنگ‌هایی موفقیت کسب کرده است که فرسایشی نباشند یعنی در یک زمان کوتاه مدت اتفاق افتاده باشد در حالی که این جنگ فرسایشی شده است. برای مثال در جنگ ۳۳ روزه نیز شاهد این بودیم که صهیونیست‌ها در جنگ‌های فرسایشی کاملا آسیب پذیر شده بودند . امروز هم نشانه‌های جدید دال بر ناتوانی در جنگ نشان دادند و نتانیاهو اعلام کرد که نمیخواهیم روند عادی سازی با کشور‌های عربی قطع شود  و این فاجعه‌ای دیپلماتیک برای رژیم صهیونیستی بود، زیرا سال‌های سال در تلاش بودند که با کشور‌های عربی رابطه برقرار کنند، اما امروز شاهدیم که حتی با سخنرانی اردوغان هیات دیپلماتیک خود را از سرزمین‌های اشغالی فراخواستند این یعنی که نه تنها روندهایی که سال‌ها برایشان تلاش کردند در حال از  دست رفتن است بلکه آینده عادی سازی‌ها نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد .

وی در پایان تاکید کرد: ادامه این جنگ در ابعاد نظامی، سیاسی و امنیتی برای این رژیم یک شکستی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب ترمیم ناپذیر خواهد بود .عملیات را فلسطینی ها آغاز کردند و نشان دادند که ابتکار عمل در دستان آنهاست. همین امروز ما شاهدیم که نیرو‌های مقاومت با تمام ادعا‌های رژیم صهیونیستی عملیات های راکتی شان بسیار گسترده تر از دفعات پیش بوده است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.