سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه ۵۵ خانه محیط زیست دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : ۵۵ خانه محیط زیست در استان داریم که بزرگ‌ترین آن در دانشگاه رازی است.

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : محیط زیست به عنوان حقوق عامه و یکی از مسائل زیست اصلی همه زیستمندان است، لذا مورد توجه و اهمیت است.

وی با اشاره به غنی بودن حیات وحش استان، ادامه داد: ۴۸ گونه پستاندار، ۱۷۶ گونه پرنده، ۳۴ گونه دوزیست و خزنده، ۳۳ گونه انواع ماهیان در استان شناسایی شده که خیلی‌ها مانند مانند آهوی ایرانی در پناهگاه قراویز منحصرفرد استان هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: ۱۰ منطقه در استان تحت مدیریت داریم که به دلیل داشتن گونه‌های گیاهی و جانوری، حیات وحش استان بسیار غنی است.

وی به قابلیت‌های زیستی و منظر زیست بومی تالاب هشیلان اشاره‌ای داشت و افزود: از زمان آغاز این طرح ۱۰ سال می‌گذرد، که امسال اعتباراتی از سوی سازمان و استان داشتیم در حال حاضر پیمانکار پای کار است و در صورت تامین و تخصیص اعتبار این سایت پرنده‌نگری به بهره‌برداری خواهد رسید.

جلیلیان خاطرنشان کرد: سایت پرنده‌نگاری تالاب هشیلان مکان مناسبی برای کار‌های آموزشی، مطالعاتی، پژوهشی و همچنین گردشگری است و که می‌توان برای مشاهده مسیر مهاجرت پرندگان و پرندگان آبزی و کنار آبزی از این سایت استفاده کنند.

وی با اشاره به ایجاد پایگاه اطفاء حریق غرب کشور به مرکزیت کرمانشاه، گفت: این پایگاه در منطقه حفاظت شده بیستون (چالابه) در دست احداث است.

جلیلیان، از پیگیری برای ارتقاء منطقه «نان‌ویژه» پاوه به علت گونه‌های گیاهی و جانوری به منطقه حفاظت شده خبر داد و گفت: از هم‌استانی‌ها انتظار داریم که با توجه به فصل زمستان با حیات وحش مهربان‌تر باشند و به همیاران محیط زیست که در حال تلاش شبانه‌روز برای حفظ گونه‌های هستند، همکاری کنند.

وی با اشاره به وجود ۵۵ خانه محیط زیست در استان، گفت: خانه‌های محیط زیست در راستای توسعه سواد زیست محیطی مردمی کردن فرهنگ محیط زیست تولید ایده‌های جدید خود مردم پای کار آمدند و در سطح استان خانه‌های محیط زیست داریم که بزرگ‌ترین خانه محیط زیست در دانشگاه رازی است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.