سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جان شوتی سواران روی پدال گاز

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از افزایش ۵۳ درصدی فوتی در تصادفات خودرو‌های سوختکش یا شوتی خبر داد .

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از افزایش ۵۳ درصدی فوتی در تصادفات خودرو‌های سوختکش یا شوتی خبر داد و گفت: اجرای ۱۷ طرح تشدید برخورد با خودرو‌های شوتی از ابتدای امسال منجر به توقیف یک هزار و ۶۳۲ دستگاه خودرو و کشف بیش از ۲۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق شده است. 

او افزود: تردد این خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در تصادفات تاثیرگذار بوده و پلیس با اخذ دستور از دادستان مرکز استان و هماهنگی عوامل انتظامی نسبت به متوقف کردن و برخورد انتظامی، قضایی و هدایت آن‌ها به پارکینگ اقدام می‌کند.

سرهنگ رضایی بیان کرد: پلیس با اجرای طرح‌های انتظامی و ملاحظات لازم نسبت به شناسایی و توقیف خودرو‌ها و معرفی آن‌ها به مرجع قضایی اقدام می‌کند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی عنوان کرد: از آنجایی که تعقیب و گریز این خودرو‌ها با توجه به رانندگی تحت هیجانات ناشی از حمل کالای قاچاق برای پلیس و کاربران جاده‌ای مخاطره‌آمیز است، لذا در راستای اجرای دستور دادستان مرکز استان برای پیشگیری بیشتر هنگام برگشت و تخلیه سوخت نسبت به توقیف و کنترل آنان اقدام می‌شود. 

او گریزی به آمار تصادفات در سطح استان زد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ۲۵ مهرماه ۱۵۳ فقره تصادف برون شهری در جاده‌های استان روی داد که منجر به مرگ ۱۹۱ نفر شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد داشته است و همچنین در این مدت ۲۳ نفر بر اثر تصادفات درون شهری جان‌باختند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ رضایی بیان کرد: در مجموع آمار تصادفات منجر به فوت از ابتدای امسال تا ۲۵ مهرماه در استان ۲ درصد کاهش داشته، اما تصادفات جرحی چهار درصد افزایش یافته و چهار هزار و ۳۷ نفر در تصادفات امسال مجروح شدند.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین فوتی‌های تصادفات برون شهری مربوط به شهرستان‌های نهبندان، قاینات و طبس است و در فوتی‌های تصادفات درون شهری نیز بیرجند و قاین در صدر هستند افزود: توجه نکردن به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ را از مهمترین علل بروز تصادفات برون شهری است. 

او در حوادث درون شهری نیز بیشترین علت مربوط به رعایت نکردن حق تقدم و توجه به جلو دانست و افزود: کمربندی قاین از نقاط پر حادثه در جاده‌های استان است که نیاز است دوبانده سازی آن تسریع شود.

سرهنگ رضایی با بیان اینکه در شهر‌های بیرجند، قاین، طبس، سربیشه و بشرویه بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها را شاهد هستیم که نیازمند تدبیر است، ادامه داد: ایمن‌سازی این محور از سال ۹۲ شروع شد، اما همچنان نیمه کاره باقی مانده که انتظار می‌رود در راستای کاهش تصادفات، احداث پل و تعریض محور زودتر به انجام برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.