سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

مدیران باید در تکریم ارباب رجوع سعه صدر داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مسئولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی یک امانت الهی است و مدیران در مدیریت خود باید مسیر بندگی خدا و تکریم مردم را مدنظر قرار دهند.

 حجت الاسلام اله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست اخلاق مدیران در نظام اسلامی، اظهار کرد: مسئولیت‌ها در نظام جمهوری اسلامی یک امانت الهی است و مدیران در مدیریت خود باید مسیر بندگی خدا و تکریم مردم را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: تاثیری که گفتار، کردار و رفتار مدیران در جامعه دارد بسیار مهم است و روز قیامت این آثار کار مدیران جزو مواردی است که باید در برابر آن پاسخگو بود.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی توان انجام مسئولیتی به نحو شایسته را ندارد از پذیرش آن اجتناب کند، گفت: گاهی اوقات ممکن است ارباب رجوع حرف‌های تندی بزنند، مدیران باید در این مواقع سعه‌صدر داشته باشند، اگر مدیری این سعه صدر را نداشت شایستگی مدیریت ندارد.

وی مطرح کرد: در جامعه اسلامی مدیران بایستی از ویژگی‌های همچون تعهد، تخصص، تدین و امانتداری برخوردار بوده و هدف خود را خدمت قرار دهند.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه اقامه نماز در ادارات یکی از وظایف مهم مدیران است، افزود: رفتار و گفتار مدیران بسیار تاثیرگذار است، هر مدیری که مسئولیتی دارد آثاری در جامعه دارد و در روز قیامت باید پاسخگوی عملکرد و رفتار خود در برابر مردم و جامعه باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان مسئولیت پذیرفت باید نسبت به انجام تمام شاخص‌های مسئولیت در نظام اسلامی متعهد باشد، اظهار کرد: تبعیض در رفتار با کارمندان و ارباب رجوع نباید وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: خوش رفتاری مدیران موجب روزی از طرف خداوند می‌شود و روزی آنان این است که هیبت آنان در دل مردم را افزایش می‌دهد و محبوب دل‌ها می‌شوند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: مدیران امانت‌دار خون شهدا در نظام اسلامی و نظام ولایی هستند و در واقع اسلام را در رفتارم، اخلاق و کردار خود به مردم معرفی می‌کنند و باید بر همین اساس مدیریت در راستای اصول و اساس مدیریت نظام اسلامی باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.