سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه گذاری ۳۸ میلیارد دلاری ایران و روسیه در کریدور شمال- جنوب

ایران و روسیه تاکنون سرمایه گذاری ۳۸ میلیارد دلاری در کریدور شمال- جنوب را در قالب برنامه‌های توسعه تجارت گروه کشتیرانی ایران انجام داده‌اند.

در قالب برنامه‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در توسعه تجارت با کشور‌های حاشیه دریای خزر، دو کشور ایران و روسیه تاکنون سرمایه گذاری ۳۸ میلیارد دلاری در کریدور شمال- جنوب انجام داده‌اند.

به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در مراسم افتتاحیه همایش بین المللی «کریدور شمال جنوب – مفهوم جدید» استاندار آستراخان روسیه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، مدیر راه آهن افغانستان، مدیر راه آهن عراق و رئیس باشگاه همگرایی شمال – جنوب سخنرانی داشتند.

در نشست تخصصی این همایش مدیر بندر ایرانی سالیانکا در روسیه با بیان اینکه کریدور بین المللی شمال- جنوب، عنصر کلیدی شبکه حمل و نقل اوراسیاست، به سه مسیر غربی، شرقی و دریایی یا ترانس کاسپین اشاره کرد و گفت: در مجموع سرمایه گذاری حدود ۳۸ میلیارد دلار برای این کریدور در نظر گرفته شده است که سهم روسیه ۳۵ درصد و سهم ایران ۳۴ درصد خواهد بود.

مدیر بندر ایرانی سالیانکا به اقدامات انجام شده از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مسیر کریدور شمال- جنوب اشاره کرد و افزود: خرید ۳۳۰ دستگاه واگن ریلی، خرید ۵۴ هزار کانتینر، مذاکره، خرید و سفارش ساخت ۲۱ فروند کشتی برای تقویت مسیر‌های دریایی از جمله این اقدامات بوده است.

وی همچنین به افزایش ظرفیت حمل بار از سوی کشتیرانی دریای خزر به ۱۳۰ هزار تن، ایجاد خط مستقیم و منظم بین چین و هند و آفریقا از طریق بندرعباس و چابهار به مقاصد کشور‌های در امتداد دریای خزر و روسیه اشاره کرد.

وی سرمایه گذاری ده میلیون دلاری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر سالیانکا جهت افزایش ظرفیت، توسعه بندر، زیرساخت و خرید کشتی را از مهمترین اقدامات گروه کشتیرانی بیان کرد.

مدیر بندر ایرانی سالیانکا جذب سرمایه گذاری در ساخت و ساز، بازسازی، نوسازی و توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل و ارتقاء وسایل حمل‌و نقل، شناسایی پروژه‌های با پتانسیل بالا برای جذب محموله در مسیر کریدور شمال -جنوب، توسعه ناوگان کانتینری و به خصوص یخچالی، گسترش ناوگان ریلی و گسترش تسهیلات حمل‌و‌نقل را از جمله مکانیزم‌های برداشتن موانع در مسیر کریدور بیان کرد.

گفتنی است در دومین روز این همایش بنادر آستراخان و کارخانه کشتی سازی لوتوس مورد بازدید اعضای شرکت کننده همایش قرار گرفتند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.