سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت‌نام نهایی ۴۷۸ داوطلب از استان اردبیل برای انتخابات مجلس دوازدهم

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از ثبت‌نام نهایی ۴۷۸ داوطلب برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد.

رضا قاسمیان گفت: از ۴ آبان با آغاز فرآیند احراز صلاحیت داوطلبان توسط هیأت‌های اجرایی، استعلام از مراجع پنج‌گانه و ارائه نتایج به هیأت‌های نظارت ادامه می‌یابد.

او با ارائه آمار ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ثبت‌نام نهایی از ۲۷ مهر آغاز شد و تا ساعت ۱۸ روز چهارشنبه سوم آبان ادامه یافت که از کل ۵ حوزه انتخابیه استان اردبیل، ۴۷۸ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کرده‌اند و از این تعداد ۴۴ نفر خانم و ۴۳۴ نفر آقا هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل افزود: در مرحله پیش‌ثبت‌نام ۸۹۴ نفر از کل استان اردبیل برای حضور در رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده بودند که از این تعداد ۵۳ درصد در مرحله نهایی ثبت‌نام کردند.

قاسمیان ادامه داد: استان اردبیل ۷ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که بر اساس آمار فعلی، به‌طور میانگین ۶۸ نفر برای هر کرسی ثبت‌نام کرده‌اند.

او تصریح کرد: از لحاظ سنّی ۶۸ درصد از ۴۷۸ داوطلب، زیر ۵۰ سال و ۳۲ درصد نیز بالای ۵۰ سال سن دارند و از لحاظ تحصیلات هم ۱۵ درصد دکتری، یک درصد حوزوی، ۷۸ درصد کارشناسی ارشد، ۶ درصد از مقطع کارشناسی داوطلب شده‌اند و ۲۰ درصد از داوطلبان نیز دارای سوابق ایثارگری هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل با بیان آمار داوطلبان مجلس از لحاظ شغلی گفت: ۱۷۶ نفر کارمند، ۶۱ نفر بازنشسته، ۵۶ نفر فرهنگی، ۲۸ نفر استاد دانشگاه، ۹ نفر پزشک، ۷ نفر نماینده مجلس، ۷ نفر نظامی، ۱۴ نفر وکیل، ۱۱۱ نفر آزاد و سایر و در نهایت ۹ نفر نیز هیچ شغلی را اعلام نکرده‌اند.

قاسمیان اظهار کرد: از ۴ آبان با آغاز فرآیند احراز صلاحیت داوطلبان توسط هیأت‌های اجرایی، استعلام از مراجع پنج‌گانه و ارائه نتایج به هیأت‌های نظارت ادامه می‌یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.