سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌مندی از ظرفیت مرزهای سیستان و بلوچستان عامل رونق تجارت و صادرات است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دسترسی به بازارهای بزرگ دنیا از طریق مرزهای این استان از جمله بازار آسیای میانه، آفریقا، هند و چین می‌تواند سبب رونق تجارت و صادرات استان شود.

 محمد کرمی  در دیدار با جمعی از علما، ریش سفیدان، خانواده معزز شهدا، ایثارگران و معتمدین شهرستان‌های چابهار، دشتیاری، کنارک و زرآباد با اشاره به اینکه حل مشکلات سیستان و بلوچستان همت، تلاش و همکاری مردم، مسوولان و جوانان را می‌طلبد، بیان کرد: کارهای زیربنایی در زمینه انتقال آب، جاده، راه‌آهن و بخش مسکن در استان انجام شده اما باید کنترل و نظارت ادامه داشته باشد تا شاهد پیشرفت بیشتر در عرصه توسعه زیرساخت‌ها باشیم.

وی به موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و ادامه داد: تعاونی‌های دانش‌بنیان و بحث توجه ویژه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها حائز اهمیت است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بر اساس سه راهبرد بلندمدت، میان مدت و کوتاه‌مدت کار را پیش می‌بریم، گفت: اقتصاد دریا، ظرفیت سواحل، باغات میوه‌های گرمسیری، حوزه کشاورزی و دامپروری از دیگر ظرفیت‌های بکر استان است که سرمایه‌گذاری و استفاده از این فرصت‌ها می‌تواند گام مهمی در توسعه استان باشد.

وی با بیان اینکه باید تولید را در سیستان و بلوچستان رواج دهیم و با استفاده از ظرفیت مرز این تولیدات را به کشورهای همسایه صادر کنیم، اذعان کرد: هیچ کار نشدنی وجود ندارد؛ بنابراین همه باید در دل میدان برای پیشرفت استان گام برداریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.