سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دوقلو‌های دیجیتال، کلید مقابله با تغییرات آب و هوایی

فناوری دوقلو‌های دیجیتال می‌تواند در مقابله با تغییرات آب و هوایی نقش مهمی ایفا کند.

فناوری دوقلو‌های دیجیتال، این پتانسیل را دارد که نقش مهمی در فرآیند مقابله با تغییرات آب و هوایی ایفا کنند.

طبق گزارش Verdict، دوقلو‌های دیجیتال با ایجاد کپی دیجیتالی از سیستم‌ها یا محیط‌های فیزیکی می‌توانند، نظارت، تحلیل و شبیه‌سازی سیستم‌های انرژی، زیرساخت‌ها و سایر اکوسیستم‌ها را هم‌زمان انجام دهند و به مدیریت منابع کمک کنند.

نقش دوقلو‌های دیجیتال در کاهش تغییرات اقلیمی

گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی ناشی از آن می‌تواند، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به محیط زیست وارد کند. عدم قطعیت‌ها در مورد تغییرات آب و هوایی اهمیت ویژه‌ای به نقش فناوری داده است. از همین روی، کارشناسان معتقدند که فناوری‌هایی مانند دوقلو‌های دیجیتال می‌توانند، عواملی مانند مصرف انرژی، انتشار دی‌اکسید کربن، افزایش دما، آلودگی و تغییرات جریان‌های اقیانوسی را شبیه‌سازی، مدل‌سازی، نظارت و تجزیه و تحلیل کنند.

از دوقلو‌های دیجیتال می‌توان برای تهیه کپی دیجیتالی از سیستم‌ها یا محیط‌های فیزیکی استفاده کرد که به تصمیم‌گیری‌های آگاهانه در خصوص استفاده بهینه از منابع، کاهش انتشار آلاینده‌ها و تغییرات آب و هوایی می‌انجامد. این فناوری می‌تواند، با شبیه‌سازی اثرات زیست‌محیطی به برنامه‌ریزی برای طراحی شهر‌های سازگار با محیط زیست کمک کنند. دوقلو‌های دیجیتال با استفاده از قابلیت‌های نظارت و پیش‌بینی می‌توانند، به ردیابی، مدیریت و کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای از ساختمان‌ها نیز کمک کنند.

افزایش عدم اطمینان در مورد تغییرات آب و هوا

تغییرات آب‌وهوایی، تعداد رویداد‌های شدید آب و هوایی را افزایش می‌دهد که پیامد‌های مستقیم و منفی برای همه مشاغل به دنبال خواهد داشت. تغییرات اقلیمی همچنین ابهامات زیادی به همراه داشته و با افزایش مخاطرات، سرمایه‌گذاری را به تأخیر انداخته و در چرخه اقتصاد اختلال ایجاد می‌کند.

پیش‌بینی بانک جهانی حاکی از آن است که ۱۴۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۵۰ تحت تأثیر خشکسالی شدید، سیل، طوفان و سایر مخاطرات زیست محیطی قرار خواهند گرفت. علاوه‌براین، تحقیقات نشان می‌دهد که تغییرات آب و هوایی، مرگ‌ومیر ناشی از گرما در فصول گرم را به طور متوسط ​​۳۷ درصد افزایش داده است. افزایش سطح آب دریا‌ها تا سال ۲۰۵۰ می‌تواند، بیشتر سواحل شرقی ایالات متحده را تحت تأثیر قرار دهد و جزایری مانند باهاما و شهر‌های کم ارتفاعی مانند جاکارتا و بمبئی را ببلعد. بی شک در چنین شرایطی، برای مبارزه با بحران‌های اقلیمی این چنینی به اقدامات مشترک سیاست‌گذاران، شرکت‌های فناوری، مردم و جامعه معماری، مهندسی نیاز است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.