سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسات رسیدگی در محاکم قضایی زرند به صورت آنلاین برگزار می‌شوند

در پی اجرای سیاست‌های تحولی قوه قضاییه و برای تکریم ارباب رجوع، جلسات رسیدگی در حوزه قضایی زرند به صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان زرند با اشاره به برگزاری دادگاه به صورت آنلاین گفت: در حال حاضر قوه قضائیه در مسیر هوشمند سازی قرار دارد و به همین جهت خدمات الکترونیکی خود را به صورت شبانه روزی و بدون مرز، در سراسر دنیا در اختیار شهروندان گسترش داده است.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات تاثیر گذار قوه قضاییه، برگزاری جلسه رسیدگی آنلاین است که این امکان را به افراد می‌دهد تا در منزل خود و با رایانه شخصی در جلسه رسیدگی شرکت و درخواست یا دفاعیه خود را ارائه کند.

این مقام قضایی افزود: به عنوان مثال در یکی از پرونده‌های موجود در دادگستری، با وجود فراهم شدن امکان جلسات رسیدگی آنلاین از طی شدن مسافت بیش از ۹۰۰ کیلومتری شخص پرونده جلوگیری شد.

رئیس دادگستری زرند در تشریح این نوع رسیدگی اظهار داشت: در پی اجرای دستور ریاست قوه قضائیه و همچنین رئیس دستگاه قضا استان، مبنی بر توسعه دادرسی‌های الکترونیکی، کارگروه اجرای سامانه‌های ویدئو کنفرانس و دادرسی الکترونیک در دادگستری شهرستان زرند تشکیل شد و در حال حاضر جلسات الکترونیک به شکل مستمر و به درخواست اشخاص پرونده در حال انجام است. 

فرحبخش تصریح کرد: هدف دستگاه قضایی در اجرای فرایند‌های هوشمندسازی این نیست که مردم بتوانند راحت‌تر شکایت کنند؛ بلکه هدف این است که راحت‌تر و در زمان کوتاه‌تر و بدون ایجاد تجمع مراجعین در محاکم قضایی بتوانند به نتیجه برسند.

رئیس دادگستری زرند با بیان آنکه برخی حساسیت‌ها ازجمله نحوه دادرسی جلوگیری از تضییع حقوق افراد مانع از استفاده شتاب‌زده از فناوری‌های نوین ارتباطی در این زمینه شده بود؛ اما اکنون با طراحی سامانه‌ای ویژه که تمام جوانب کار در آن سنجیده شده به گونه‌ای که ضمن افزایش دقت در ثبت لوایح، دادخواست‌ها، اعتراضات و دیگر اوراق قضایی در کوتاهترین زمان ممکن در حال انجام است و در این زمینه پیش بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۱۵۰ پرونده به صورت آنلاین مورد رسیدگی قرار گیرند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.