سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برنامه هفتم برای ترویج دیدگاه انقلاب اسلامی اقدامات مفیدی را پیش‌بینی کرده است

مقتدایی گفت: باید بودجه‌های لازم برای ترویج دیدگاه‌های انقلاب اسلامی دیده شود که برنامه هفتم در این راستا اقدامات مفیدی را پیش‌بینی کرده است.

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره مصوبه مجلس در جریان بررسی برنامه هفتم در خصوص مکلف شدن وزارت خارجه به حمایت از فلسطین گفت: مجلس شورای اسلامی در دهه‌های گذشته هم چنین روندی را دنبال کرده است.

وی اظهار کرد: کنفرانس بین‌المللی حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین که در مجالس قبلی و در دهه هفتاد و هشتاد فعال بوده است بخشی از این جریانی است که به صورت مستمر ادامه داشته است و اکنون نیز مجلس در راستای حمایت از مظلومان چنین اقدامی را انجام داده است، چون این یک تکلیفی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تعیین شده و هم‌اکنون وزارت امور خارجه با تمام توان به دنبال آن است که موضوع حمایت از فلسطین را در کانون توجه جهانی قرار دهد علاوه بر آن سایر بخش‌ها نظیر مجلس شورای اسلامی هم چنین روندی را دنبال می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان کرد: در روز دوشنبه جلسه‌ای را در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور سفرای کشور‌های اسلامی مستقر در تهران و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برگزار کردیم که در این جلسه بر ضرورت حمایت، وحدت، اقدامات پیشگیرانه و جبران کاستی‌هایی که در سازمان‌های بین‌المللی وجود دارد تاکید شد همچنین بر اتخاذ تدابیری تاکید شد که موضوع جنایات جنگی رژیم اشغالگر قدس را از طریق حقوقی پیگیری کند.

مقتدایی اضافه کرد: در آن جلسه، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تعدادی از نمایندگان و سفرای کشور‌های اسلامی حاضر در جلسه مواردی را در جهت حمایت از انقلاب اسلامی فلسطین مطرح کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما در بودجه‌های سالیانه به جهت آنکه جمهوری اسلامی ایران بتواند در سطح دیپلماسی عمومی و افکار عمومی دیدگاه‌های خود را مطرح کند نیز بودجه‌هایی را تعیین کرده‌ایم کمااینکه این موضوع توسط همه کشور‌هایی که در خارج از مرز‌های خود اثرگذار هستند برای دستیابی به اهدافشان مشخص می‌شود و ما هم مستثنی نیستیم.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک جریان رو به رشد در سطح بین‌المللی است و ضرورت دارد بودجه‌های لازم برای توفق فرهنگی و ترویج دیدگاه‌های انقلاب اسلامی در بودجه‌های سالیانه و برنامه‌های توسعه‌ای دیده شود که برنامه هفتم در این راستا اقدامات مفیدی را پیش‌بینی کرده است و این اقدامات در بودجه ۱۴۰۳ و پس از آن نیز تکمیل خواهد شد، چون این امر برای ارتقای جایگاه ایران در حوزه دیپلماسی عمومی، سیاست خارجی و ارتباطات بین‌المللی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.