سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانه فرهنگ و هنر ملل قم پایگاهی برای مراودات فرهنگی بین‌المللی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: خانه فرهنگ و ملل این استان، پایگاهی برای مراودات فرهنگی بین‌المللی است و برنامه‌های مختلف از جمله بررسی آداب و رسوم اتباع خارجی در آن برگزار می‌شود.

امیرعلی عموزاده ، تشکیل خانه فرهنگ و هنر ملل را کاری ابتکاری و نو از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برای بررسی مباحث فرهنگی اتباع خارجی عنوان کرد و گفت: این مجموعه آبانماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم  گفت: از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت قم، قریب به ۲۵۰ هزار نفر میهمان خارجی از ۱۳۵ کشور در این استان سکونت دارند که باید برای آنان پیوست فرهنگی ایجاد شود.

عموزاده افزود: امید است اتباع خارجی با برنامه‌های فاخری که درخانه فرهنگ و هنر ملل برگزار می‌کنند، مایه افتخار جمهوری اسلامی ایران باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم  یادآور شد: در خانه فرهنگ و هنر ملل میهمانان هنرمند خارجی را شناسایی می‌کنیم و برخی ارگان‌ها از جمله جامعه المصطفی العالمیه که حدود ۵۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، دراین زمینه کار می‌کنند.

عموزاده گفت: از اهداف ایجاد خانه فرهنگ و هنر ملل این است که زمانی که اتباع خارجی به کشور‌های خود رفتند از ایران به عنوان کشوری که خاطره خوشی برای آن‌ها باقی گذاشته یاد کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: اتباع خارجی انجمن‌های هنری خود را در آنجا مستقر کرده‌اند و یکسری از آموزش‌ها برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود هم چنین اعلام کردیم در کنار آموزش‌های هنری اگر متقاضی آموزش صنایع دستی هم باشند آن را در فهرست آموزش‌ها قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم  بیان کرد: در خانه فرهنگ و هنر ملل، آموزش‌های فرهنگی، چون شعر و داستان برگزار می‌شود و همچنین طلاب پایگاه‌هایی از خودشان دارند و اتحادیه کشور‌های افریقایی، اروپایی و نظیر آن‌ها تشکیل شده‌است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.