سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی کارخانه نوآوری در همدان پیگیری می شود

رئیس پارک علم و فناوری همدان از پیگیری راه‌اندازی کارخانه نوآوری و معرفی طرح‌های کلان فناوری به معاونت علمی خبر داد.

مجید کزازی در جریان بازدید دستیار معاونت علمی، فناوری، اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از پارک علم و فناوری گفت: مساحت پارک علم و فناوری همدان ۲۱ هکتار است که از این میزان پنج هکتار در اختیار ساختمان مرکزی و ۱۶ هکتار آن قابل واگذاری به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور است. 

او با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ متر از مجموعه در اختیار فضا‌های کارگاهی و آزمایشگاهی است، گفت: پارک علم و فناوری در سه فاز احداث می‌شود که فاز اول آن سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید و فاز دوم آن نیز با تامین اعتبار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری همدان گفت: استان همدان دارای ۱۰ مرکز رشد و نوآوری در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، کبودراهنگ، تویسرکان، رزن، فامنین و اسدآباد است.

کزازی با بیان اینکه در شهر لالجین مرکز رشد تخصصی مربوط به صنایع دستی راه‌اندازی شده است گفت: در شهرستان ملایر نیز یک خانه خلاق با همکاری اوقاف و امور خیریه، در شهر‌های همدان و لالجین نیز خانه خلاق با همکاری میراث فرهنگی و در فامنین توسط یک خیر راه اندازی شده است.

او با بیان اینکه از اواخر سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۴۶ میلیارد تومان به واحد‌های فناور تسهیلات ارزان‌ قیمت پرداخت شده گفت: امسال از ۹ میلیارد تومان مبلغ موافقت‌نامه با معاونت علمی ریاست جمهوری تاکنون ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان آن به منظور تکمیل پروژه عمرانی فاز دوم ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان پرداخت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.