سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدارس شبانه روزی نماد توسعه عدالت آموزشی در کشور

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۶۴ هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی کشور مشغول به تحصیل هستند.

عباس سلطانیان در سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در بدو ورود به شهریاسوج از مدارس شبانه روزی دبیرستان کمایی مقدم و یادگار امام (ره) این شهر بازدید و در گفتگو با دانش آموزان و عوامل اجرایی این مدارس از نزدیک مسائل و مشکلات آموزشی و رفاهی آن‌ها را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی در جمع دانش آموزان مدارس شبانه روزی گفت: یکی ازبرنامه ها و اولویت‌های کاری وزارت آموزش و پرورش در دولت مردمی ایران قوی بسط و گسترش عدالت آموزشی از طریق توسعه مدارس شبانه روزی در کشور است.

سلطانیان با بیان اینکه هم اکنون هزار و ۱۵۵ مدرسه شبانه روزی در کشور به جامعه هدف ما ارائه خدمت می‌کنند افزود:در این مدارس بیش از ۱۶۴ هزار دانش آموز که اکثر آن‌ها از مناطق روستایی و محروم کشور هستند مشغول به تحصیل هستند.

عباس سلطانیان با تبیین سند تحول بنیادین و اهداف آموزشی، فرهنگی و تربیتی آن گفت:ارتقا و بهبود کیفیت آموزش در مدارس دولتی، تربیت پذیری و رساندن دانش آموزان به حیات طیبه الهی در ۶ ساحت مختلف از مهمترین اهداف این سند در حوزه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۹۴۱ هزار دانش آموز در امتحانات نهایی شرکت کردند افزود:۲۳ میلیون برگه امتحانی امسال به صورت تمام الکترونیکی تصحیح شد.

عباس سلطانیان از رسیدگی به تمامی اعتراضات دانش آموزان خبر داد و گفت: سوالات امتحانی داده شده از منبع و مرجع کتب درسی بوده و دبیران از جزوه گفتن و خلاصه گویی مطالب خودداری نمایند و نیازی به معرفی و استفاده از کتب کمک درسی آموزشی نیست.

وی کاهش فاصله علمی در بین مدارس دولتی و خاص را از دیگر برنامه‌ها و سیاست‌های کاری وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: بر همین اساس دبیرانی که مدارس خاص تدریس می‌کنند باید ۵۰ درصد ساعات موظف خود را در مدارس عادی دولتی تدریس کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.