سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت رکورد بی سابقه برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس

رکورد ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان چهارمحال و بختیاری شکسته شد. .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: رکورد ثبت‌نام داوطلبان حضور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی این استان با ثبت‌نام نهایی ۲۵۳ نفر تا پایان روز ششم از بازه زمانی تعیین شده (۲۷ مهر تا سوم آبان) نسبت به تمام دوره‌های قبل در این دوره شکسته شد.

محسن حسین‌میرزایی افزود: براساس آمار‌ها ۹۲ درصد از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را مردان و هشت درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: براین اساس ۸۲ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۱۲ درصد دکترا، پنج درصد کارشناسی و یک درصد مدرک حوزوی هستند.


بیشتر بخوانید


رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۵۱ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان برای حضور در عرصه رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی زیر ۴۵ سال سن دارند، گفت: آمار‌ها بیانگر مشارکت خوب جوانان در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: ۲۲ درصد از ثبت‌نام کنندگان در این دوره سابقه ایثارگری دارند.

حسین‌میرزایی گفت: بیشترین‌ثبت‌نام‌ها تا پایان روز ششم با ۷۷ نفر مربوط به حوزه انتخابیه شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن فرخشهر و کمترین ثبت‌نام‌ها با ۴۸ نفر نیز مربوط به حوزه انتخابیه بروجن است.

وی یادآور شد: همچنین ۶۷ نفر در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار و ۶۱ نفر نیز در حوزه انتخابیه شهرستان‌های لردگان، فلارد و خانمیرزا ثبت‌نام خود را نهایی کرده‌اند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: روز سوم آبان آخرین روز برای ثبت‌نام نهایی متقاضیان داوطلبی برای حضور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی است بر این اساس کسانی که در مرحله پیش ثبت‌نام شرکت و از وزارت کشور کد رهگیری دریافت کرده‌اند تا ساعت ۱۸ امروز فرصت دارند ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

حسین‌میرزایی افزود: همچنین با برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند، ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری نیز برگزار می‌شود و ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز از ۱۴تا ۲۰ آبان انجام می‌شود.

وی یادآور شد: متقاضیان شرکت در انتخابات خبرگان رهبری می‌توانند در این بازه زمانی به فرمانداری شهرستان شهرکرد، وزارت کشور و یا فرمانداری شهرستان قم مراجعه کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.